“Повечето травми с електрически тротинетки се случват при по-висока скорост, при управление по тъмно и след употреба на алкохол”, заяви проф. д-р. Николай Габровки, който е председател на Фондация “Съвет за мозъчно здраве“, а и председател на Българското дружество по неврохирургия.
Той е на мнение, че трябва да се ограничи използването на е-тротинетки през тъмната част на денонощието, а също така да се редуцира скоростта им, особено в пешеходните зони. “Трябва да има и голям контрол, тъй като това не е обикновено превозно средство”, каза още проф. Габровски.
"Тротинетките доскоро не бяха познати като превозни средства и травмите, които предизвикват могат да бъдат различни. Това се дължи на малките колелета, голямата мощност и способността им да развиват бързо висока скорост", смята проф. Габровски. Според него фокусът трябва да е върху нов тип превенция и да се актуализират регулациите.
На въпрос дали е необходимо да се въведе минимална възраст за управление на подобни тротинетки той отговори, че отново мощността има значение. "Mоторите с по-малка мощност могат да бъдат управлявани от по-млади хора. Трябва да се търси регулация, но над определена мощност", посочи експертът.
По неговите думи ползата на каските е доказана при велосипедите и моторите, следователно те биха оказали голяма помощ и при тротинетките.
"При по-мощните, каските трябва да бъдат задължителни, при възможност, тези, покриващи цялото лице. Скоростта и липсата на стабилност са основните причини за инцидентите", посочи още проф. Габровски.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.