Над 25 експертни организации настояват за по-дълъг и професионален разговор за промените в Закона за предучилищното и училищното образование.
"Тези промени не са добре обмислени, не са добре обосновани, не е ясно на какво стъпват. Включително администрацията на Министерския съвет в своето становище казва, че липсва задълбочена оценка на въздействието и не е ясно какъв ще бъде резултатът от тях", заяви в интервю за БНР Гергана Ефремова - старши специалист в отдел "Стратегически партньорства" във Фондация "Заедно в час".
Според нея предлаганите промени обхващат множество различни елементи от образователната система, които биха имали въздействие върху нея.
"Както има промени, които са отдавна чакани и изключително нужни, така има и такива, които са доста противоречиви. Но дори тези, които адресират важни проблеми в образованието, не е ясно как ще бъдат изпълнени в последствие и от това, което се вижда - те не са обсъдени детайлно с професионалната общност в сферата на образованието", подчертава тя в предаването "Преди всички".
По думите ѝ законът включва малки парчета от системата, но не е ясна цялостната концепция. МОН би следвало след провеждане на консултативен предварителен процес с всички заинтересовани страни да предложи концепция, обясни Ефремова и уточни, че в момента такова нещо липсва.
Тя е категорична, че за да бъде адекватна подкрепата за един ученик, особено със СОП, участието на семейството е ключово:
"Изключването на родителите поставя бариера, създава предпоставки за конфликти, за напрежение, за недоверие, не е изключено в някои ситуации да има и недобросъвестност", категорична бе тя.
По думите ѝ ако МОН беше предложило да има час по добродетели, а не изучаване на религия, това би срещнало много по-сериозна обществена подкрепа.
"В XXI век това да има забрана да се говори за сексуална ориентация, да се отрича съществуването на хората с различна сексуална ориентация е дискриминационно, това е заблуда и би довело единствено до разделение, до насаждане на повече напрежение, конфликти. За какви добродетели говорим, ако не искаме да научим децата да бъдат отворени към различните от тях, да бъдат съпричастни, толерантни и да приемат", коментира още Ефремова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.