Почти 3000 катастрофи и над 180 загинали по пътищата от началото на годината. Това са данните от черната статистика за страната ни за първите шест месеца. Ранените са близо 3750 души.
МВР отчете 224 по-малко катастрофи за същия период на миналата година. Загиналите са също по-малко - само 12 по-малко.
През 2023 г. България запазва най-високия коефициент на смъртни случаи по пътищата в Европейския съюз - приблизително 82 смъртни случая на милион население. Средният показател за ЕС е 46 смъртни случая на милион.
Шофирането вече не е пътуване. То е игра на живот и смърт. Без контрол. Без наказания. Без страх от закона. По-страшното е, че свикнахме. Загубихме чувствителност. Статистиката замъгли трагедията, докато държавата бори проблема с икони и ръсене на захар.
На този фон, преди дни министрите на вътрешните работи и на регионалното развитие Даниел Митов и Иван Иванов откриха отново създадения през 2019 г. Национален координационен център за безопасност на движението, който би следвало да заработи шест години след създаването си.
За закъснялата държава, въвеждането на нови и нови мерки, наказанията и липсата на страх у нарушителите от закона - дебат в студиото на "Директно" с гл. инсп. Лъчезар Близнаков, началник на сектор "Контрол на пътното движение и правоприлагане" в ГДНП и адв. Илия Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.