В разгара на лятото хиляди хора използват влакове, за да стигнат до морето. За други пък това е единственият транспорт за придвижване. Климатици в старите вагони няма, а според пътуващи в новите влакове, които са втора ръка от "Дойче бан", климатиците не работят при всяко пътуване.
Днес Златина и синът и отиват на гости при родителите й. Избира да пътува с БДЖ, но за нейно съжаление температурата в купето е дори по-висока от тази навън.
"Притеснява ме това относно детето, защото все пак е малко. Иначе аз нямам проблеми дали е с климатик. Но както даваха онзи ден, беше ужасно", сподели Златина пред телевизия Bulgaria ON AIR.
В някои влакове все пак има климатици.
Заради проблемите с липса на климатици във влаковете и на неработещи такива, правителството сформира кризисен щаб, който да бори проблемът
"Във всеки влак ще има хора от ръководството на БДЖ. С тях ще бъде и техник, който евентуално може да оправя климатика", каза министър Гроздан Караджов.
Експертите пък имат друго предложение - да се изготви пътна карта, която да покаже реалния трафик през БДЖ. А целта - да се приоритизират средствата на железниците.
"Те останаха на нивото, на което беше железницата преди поне 20 години. Отварят се прозорците и през зимата, ако работи парното е топло. Новите вагони, които се купиха за дълго разстояние, ние нямаме модерните вагони. Купиха се тези немските, които всъщност са за стара система и доведоха до много големи проблеми", изтъкна председателят на Клъстер Зелен Транспорт проф. Симеон Ананиев.
Дотогава за пътниците остава да търпят някак жегите.
От транспортното министерство уверяват, че мерки ще бъдат взети в най-кратки срокове.
Вижте повече в репортажа на Екатерина Кацарска.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.