Години наред Volkswagen и Toyota бяха вплетени в ожесточена надпревара за първото място при глобалните продажби на автомобили. Но на фона на настоящите данни от базираната във Волфсбург група това време на съревнование приключи, пише германското издание „Ди Велт“.
Volkswagen Group ще остане номер две на глобалния автомобилен пазар през 2024 г. – изоставайки значително спрямо първия, Toyota.
Според текущите данни германската група е продала общо 9 027 400 автомобила през миналата година, спад от 2,3% в сравнение с предходната година. Toyota все още не е публикувала данни за целогодишните продажби, но японската компания вече е продала 9 857 938 превозни средства към края на ноември. Като цяло японците със сигурност ще надхвърлят отново границата от 10 млн. продадени коли за 2024 г.
Времената, в които двете компании бяха близо една до друга на финалната права, приключиха.
Изгубена битка
От 2016 г. до 2019 г. Volkswagen успяваше да изпревари макар и с малко Toyota. След това, през 2020 г., обемите и на двете компании паднаха под границата от 10 млн. превозни средства заради пандемията от коронавирус. Година по-късно Toyota успя да се възстанови по-бързо, а Volkswagen изгуби инерция – германците все още не успяват да достигнат предишната граница от 10 млн. продажби.
Германската група всъщност планираше да увеличи продажбите с 3 на сто за миналата година в сравнение с обемите от 2023 г. Но бордът на директорите, ръководен от главния изпълнителен директор Оливер Блуме, се отказа от тази цел през септември, когато стана ясно, че бизнесът се движи по-зле от очакваното.
Най-големите проблеми на Volkswagen са в Китай, където групата беше пазарен лидер до края на 2023 г., но след това беше изместена от BYD Co. Все пак тя остава на първо място на този пазар по отношение на продажбите на коли с двигател с вътрешно горене, въпреки че този сегмент играе все по-малка роля в страната. Електрическите автомобили и плъгин хибридите сега съставляват около половината от пазара.
Volkswagen не привлича клиентите в тази област със скъпите си модели. От друг страна BYD, която записа около 4 млн. продадени автомобила годишно, набира преднина пред германците, които са продали 2,9 млн. коли през 2024 г. - спад от 9,5% спрямо 2023 г.
Но Volkswagen определено не иска да се отказва в Китай, за разлика от други западни конкуренти като Stellantis - компанията майка на Peugeot, Fiat, Opel - които се оттеглиха от пазара.
„До 2030 г. Volkswagen Group иска да продава 4 милиона автомобила годишно в Китай, със съответната доходност“, изтъква компанията. Целта ѝ е да остане най-големият международен производител на автомобили в Китай и да бъде сред първите три компании в страната по общи обеми.
В международен план групата също така се отказа от предишната си цел да бъде номер едно. Въпреки че се стремим към дългосрочна челна позиция, високите продажби не са целта. Стратегията е „Стойността пред обема“, т.е. концентрация върху създаването на стойност вместо големи обеми от по-евтини модели.
Ако погледнете отделните марки на групата, веднага се вижда основният проблем: Audi. Премиум марката от Инголщат отчита 11,8% спад на продажбите през 2024 г. до малко под 1,7 млн. превозни средства, оставайки далеч зад основните конкуренти BMW и Mercedes-Benz, чиито доставки поотделно надхвърлят 2,4 млн. автомобила.
И трите компании страдат от трудните пазарни условия в Китай. Но при Audi са налице и домашни проблеми. Марката заменя големи части от продуктовото си портфолио в рамките на две години. До края на годината на пазара ще излязат над 20 нови модела. Такива промени водят до срив в статистическите данни.
Целия материал четете на Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Основните щатски индекси се извисиха до рекорден връх за втори пореден ден
Дизелът поскъпва заради двойния удар на санкциите и спирането на работата на рафинерии
Китай изважда електромобилите от новия си петгодишен план за развитие
Бил Гейтс: Китай инвестира повече от целия останал свят в ядрена енергия
Кадър на деня за 28 октомври
Microsoft взе 27% дял от OpenAI
Защо носът ни кърви - основни фактори и съвети за превенция
Десерт с райски ябълки, орехи и канела
Късна емисия
Късмет и благополучие за 4 зодии на 29 октомври
Начини да овладеем егото си и да открием вътрешен мир
Ливърпул - Кристъл Палас
Кьолн - Байерн Мюнхен
Георги Чиликов се ядосва: Бяхме на косъм
Шамар за Левски: Поискаха от Наско Сираков 5 млн. лева
Христо Янев залага на "пейки" в ЦСКА
Драмата в Реал Мадрид! Винисиус накарал агента да му търси нов колос
Дневен хороскоп за 29 октомври, сряда
Меркурий преминава в Стрелец на 29 октомври – възможни са напрежения в общуването
Книга събира 30 практики, които помагат за изчистване и балансиране на енергийното поле
Психолог: Гневът е нормална емоция и показва, че детето преживява нещо важно за него
Бъди звездата на града с новата колекция NINE WEST!
В крак с модата: Палта за есен/зима 2025/2026 (+Снимки)
Кои са най-рисковете цветове автомобили при инциденти
Институтът по океанология с Ден на отворените врати за Деня на Черно море
Как да разберем, че е време за смяна на антифриза?
ООН стартира нова кампания срещу дезинформацията за климата
Българите най-често спестяват за "черни дни"
Оставиха в ареста варненец, обвинен в разпространение на марихуана
Загадъчно: Свързват появата на ярки точки в небето с периодите на ядрени опити
За първи път заснеха изхвърляне на плазма от звезда – аналог на Слънцето
Изумително откритие: Живот под ледената шапка на Арктика
Вулкан в Космоса: За първи път е открит спътник на планета извън Слънчевата система
Откриха къде на Марс може да има канали с течна вода
Китай планира създаването на експериментално слънце до 2027 г.