IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Корпоративна америка обръща гръб на "Прайда"

Около две от пет корпорации са намалили финансовите си вноски за месеца на Pride

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

В Съединените щати всеки юни е месецът на гордостта – в чест на приноса на лесбийската, гей, бисексуалната, транссексуалната и куиър култура и общност. През този период се провеждат разнообразни събития, паради, шествия и дискусии, които дават възможност на LGBTQ лицата и техните съюзници да се съберат и да изразят своето мнение.

Но тази година се очакват по-малко лога с дъга и по-малко корпоративни празненства.

Въпреки дългогодишната си подкрепа за LGBTQ общността, много компании заявиха, че вече няма да участват в „външни събития“ като прайд паради и оттеглят спонсорството си.

Това е важен поврат за някога гордата корпоративна Америка, която досега считаше усилията за DEI (разнообразие, равнопоставеност и включване) за съществени за успеха в бизнеса.

 

Това се случва, докато администрацията на Доналд Тръмп предприема репресивни мерки срещу програмите за DEI (разнообразие, равнопоставеност и включване), правата на транссексуалните се превръщат в гореща точка на културната война, а тарифната политика на Тръмп доведе до период на значителна икономическа несигурност за компаниите и потребителите.

 

Около две от пет корпорации са намалили финансовите си вноски за месеца на Pride, според Gravity Research, която консултира компаниите по социални, политически и репутационни рискове. Mastercard не поднови спонсорството си на NYC Pride, но заяви, че все пак ще участва в събитието. Други традиционни спонсори от Ню Йорк, като производителят на безалкохолни напитки и закуски PepsiCo и автомобилният производител Nissan, няма да се върнат тази година. Банковият гигант Citi също няма да е спонсор на NYC Pride, но планира да участва в парада, както и в поне 30 събития на "Прайд" по целия свят.

Други "Прайд" събития също загубиха ключови спонсори, включително пивоварните и спиртните напитки Anheuser-Bush в Сейнт Луис и Diageo в Сан Франциско.

Загубата на големи спонсори принуди организаторите на Pride да намерят алтернативно финансиране, за да гарантират, че парадите ще се състоят без проблеми. Въпреки намерението на компаниите да поддържат нисък профил, без да разгневяват клиентите си, общността на "Прайда" не се обезсърчава.

„Това е тревожно за LGBTQI+ общността в краткосрочен план, но други компании дори удвояват спонсорството и подкрепата си. Затова не мисля, че това ще бъде дългосрочно явление“, заяви пред Euronews Калеб Смит, директор по LGBTQI+ политика в Центъра за американски прогрес, либерален мозъчен тръст със седалище във Вашингтон. „Трябва да видим колко от тези временни оттегляния ще останат. Мисля, че в действителност последствията ще бъдат доста ограничени."

57% от федералните изпълнители планират да намалят „външното си ангажиране“, защото не искат да се озоват в публична битка с правителството, според Gravity Research.

Например, военният изпълнител Booz Allen Hamilton, който закри отдела си за DEI, се отказа от спонсорирането на WorldPride 2025 във Вашингтон.

Фестивалът, на който се събират много звезди в американската столица, е едно от най-големите събития за прайда в страната. Организаторите очакват над 2 милиона посетители да похарчат почти 800 милиона долара, което го прави изгодна витрина за корпоративните спонсори.

WorldPride твърди, че годишната покупателна способност на LGBTQ общността в САЩ е около 1,4 трилиона долара, а глобалната покупателна способност е три пъти по-голяма. Типичният разполагаем доход на LGBTQ домакинство е почти двойно по-голям от средния за страната.

Нищо чудно, че това, което някои наричат „дъждовна капитализъм“, ще продължи да привлича десетки първокласни спонсори и партньори към събитието "Прайд" във Вашингтон, вариращи от Amazon и Hilton до Verizon и McDonald's.

„Надяваме се, че все още можем да образоваме потребителит  кои компании да подкрепят и кои не", каза Калеб Смит.

Неотдавнашно проучване показва, че американците широко подкрепят шествията за "Прайд".

Проучване на GLAAD-Ipsos установи, че 70% от американците казват, че знанието, че дадена компания предлага продукти, свързани с LGBTQ Pride, влияе положително или не влияе отрицателно на техните решения за покупка.

Малко повече – 71% – смятат, че компаниите трябва да са свободни да подкрепят месеца на Pride, ако желаят.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата