IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Грешка на пилотите довела до самолетната катастрофа в Южна Корея през декември

Те изключили грешния двигател след сблъсък с птица

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Грешки на пилотите на южнокорейски самолет предшестваха катастрофата през декември миналата година, при която загинаха 181 души, след като двигателите му погълнаха птици, съобщиха властите. Разследващите заявиха, че пилотите изглежда са изключили грешния двигател при аварийната ситуация след удара с птица, докато Boeing 737 на Jeju Air се е приближавал за кацане на крайбрежното летище Муан с полет от Банкок на 29 декември.

Властите взеха обратно копия от междинните констатации от репортери, след като роднини на жертвите прекъснаха пресконференция в събота, обвинявайки ги, че преждевременно са обвинили пилотите за най-тежката авиокатастрофа в Южна Корея.

Разследващите казаха на роднините и техните адвокати точно преди медийното събитие, че са заключили, че няма дефект на двигателя на Boeing и че серия от грешки на пилотите са ги накарали да приземят самолета твърде бързо и без колелата да са свалени.

Самолетът експлодира, след като не успя да спре и се сблъсква с земно-бетонна насип в края на пистата. Двама членове на кабинния екипаж, седнали в задната част, оцеляха.

Предварителните констатации потвърждават заключенията, до които авиационни експерти са стигнали от окончателната траектория на полета и видеото на катастрофата. Захранването на бордовите записващи устройства на самолета е било прекъснато за последните четири минути от полета, което е затруднило разследването.

След като ударил ятото птици, за които се смята, че са байкалски циркониеви патици, единият от двата двигателя на Boeing се повредил, а другият продължи да произвежда известна мощност.

„Пилотът може погрешно да е изключил двигателя“, казаха разследващите. „Пилотът е трябвало да изключи десния двигател, който е бил сериозно повреден от удара с птица, но е изключил левия двигател, който се е въртял, и черната кутия и захранването са спрели“, каза служител пред южнокорейските телевизионни новини MBN.

Пилотите също така са пренебрегнали стандартната процедура за продължаване на кацане след удар с птица при заход. Те са се изкачили обратно, извършили са неортодоксални маневри, завъртайки се, за да направят прибързано кацане в обратната посока на същата писта.

След като семействата нахлуха на брифинга за медиите, служителите взеха копия от доклада от репортерите, заявявайки, че той не е бил официално публикуван.

„Те просто обвиниха пилотите за всичко“, извика мъж.

Ким Ю-джин, ръководител на групата на роднините, заяви, че докладът е незадоволителен.

„Когато разследващите заемат позиция, тя трябва да бъде придружена от документи, които подкрепят позицията им и убеждават опечаленото семейство, че заключенията им са неизбежни“, каза тя. „На нас ни бяха предоставени само техните заключения. Многократно сме ги молили да бъдат внимателни с тези разкрития, защото начинът, по който се съобщават резултатите от разследването, може да окаже влияние върху обезщетението, което семействата получават.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата