Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) предвижда през първите 5 години от прилагането на стратегията за туристическия бранд „България“ да бъде постигнат 25% ръст на посетителите у нас.
През цялостното изпълнение на стратегията на марката, която трябва да направи туристическия продукт на страната ни още по-разпознаваем и конкурентоспособен за период от 10-15 години, ресорното ведомство очаква удвояване на броя на посетителите в България.
Това съобщи зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на днешното официалното представяне на туристическия бранд. Той даде повече яснота за символите, интегрирани в марката.
Самият бранд „България“ включва палитра от символи, които трябва да представят страната ни и да изградят нови асоциативни форми в съзнанието на потенциалния посетител. За всеки вид туризъм, който страната ни предлага, е разработен отделен „подбранд“, който се отличава със собствени символи, има и свое лого. За направата им от консорциума „Сдружение за бранд „България“ са въплътили някои от най-типичните за България елементи- роза, слънце, море, планина, шевици, архитектура, погача.
Екипът, който се занимава с творческата част на продукта, е направил и проучване с какво точно чужденците асоциират държавата ни. „Оказва се, че това е именно слънцето, затова то е и водеща част от логото – намира се в центъра“, обяснява Нико-Александър Ян, който е и творчески ръководител на проекта.
Ян обясни още, че основната идея на бранда е „Откритие, което трябва да бъде споделено“, а слогънът, или девизът, който ще представя туризма в страната ни е „Открий и сподели“.
Самата концепция е разработена в рамките на няколко месеца след допитване на представители на 11 различни страни в Европа и Азия – държави като Германия, Русия, Англия, Италия и Испания, които икономическото министерство ще таргетира, като потенциални потребители на туристическия ни продукт. Работната група на „Сдружение за бранд „България“ тествала визуалната концепция за основсния бранд и неговите 10 „подбранда“ в 15 страни и се допитала до над 2 хил. представители на бранша.
Маринов коментира, че разработената нова търговска марка на дестинация България ще започне да се налага от септември.
Той уточни, че правото за ползване на бранда - всички негови лога, символи, визуализации, се получава безплатно след регистрация в специална интернет-платформа, което ще стане възможно от март. Въпросната платформа ще бъде достъпна през сайта на МИЕТ.
На този етап обаче липсва яснота, какви ще бъдат критериите, на които трябва да отговаря всеки желаещ да използва новата визия и специфика на туристическия ни продукт. Липсва и насока кой ще бъде органът, който ще следи за качеството на предлаганите услуги, от всеки желаещ да интегрира новата марка, нейните лога и символи в бизнеса си.
Ресорният зам.-министър единствено уточни, че "пълнежът" зад всеки един подбранд ще бъде регулиран, както и досега са били регулирани туристически услуги у нас.
Припомняме ви, че разработването на марката е в рамките на проект, финансиран по оперативната програма "Регионално развитие“ и е на стойност 1,4 млн. лева.
Още за България четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Глобалните продажби на електромобили растат през октомври с 23% до 1,9 млн. броя
Световното производство на вино е ограничено от екстремни метеорологични условия
Ваучерите за храна на Кауфланд вече са в Булбанк Мобайл
„Булгаргаз“ предлага намаление на цената на природния газ с близо 1% за декември
КАБ иска широко обсъждане на предлаганите от кмета промени в структурата на Столична община
Сертифицирането на хладилни техници у нас е замразено – бизнесът чака внедряването на нови правила
Черните дупки в Космоса - учени обясниха мистериозното им сливане
Благомир Коцев остава кмет на Варна от ареста
Пенсионната възраст отпада: Държавата в Европа, в която сам избираш кога спираш работа
Разрешиха основен ремонт на рушащата се сграда на Народното събрание
Пожар изпепели къщата на семейство, Славка и синът ѝ се нуждаят от помощ
Джокович разкри как е свалил жена си
Черно море с важна новина за "Битката за Варна"
Чистка на "Герена": Левски гони поне трима играчи
Левски се чуди как да бие шута на трансферна издънка
Искрата е запалена, ЦСКА започва да мачка
Шефът на съдиите в Англия замаза положението с отменения гол на Ливърпул
Есенни съвети за по-добро здраве: три ключови фактора
Ето как кафявата захар спасява от косопад
10 рецепти за начало на коледните пости
3 забрани за 14 ноември – денят на св. апостол Филип
Кой празнува имен ден на 14 ноември?
5 амулета, които ще ви донесат повече късмет до края на 2025-а
Енергийният министър каза за колко време още има горива у нас
НСО за опасното шофиране: Виновен е мъжът, заснел клипа
Държавата промени статута на имоти във Варна, Аксаково и Игнатиево
УНИЦЕФ и МОН с кампания срещу онлайн тормоза
Дядо Коледа очакват най-красивото детско писмо
Желязков: Очакваме третия транш от плана за възстановяване
Днес Земята е под влиянието на силна магнитна буря
Учените обясниха „невъзможното“ сливане на две черни дупки
Археолози създадоха наръчник за колонизиране на други планети
Кой е създал мистериозните 5200 дупки в Андите в Перу
Наблюдаваме пика на метеорния поток Северни Тауриди
Изстрелват New Glenn на Blue Origin на 12 ноември