Coca-Cola се бори с дългогодишен и бавен спад в продажбите, ето защо се опитва да накара хората отново да консумират повече от най-известното ѝ питие. Една от стратегиите на компанията за постигането на това е да започне да продава газираната напитка в по-малки бутилки и кенове. Компанията ще се опита да накара потребителите да пият повече кола от стъклени бутилки, пише BusinessWeek.
През 2009 г. концернът представи малкия кен от 220 мл, който съдържаше по-малко от 100 калории. Наскоро пък започна да акцентира все повече върху старомодните си стъклени бутилки.
Въпросът е колко добре се продават те? Оказва се, че доста добре. Продажбите на Coca-Cola в стъклени бутилки са се увеличи с 9% през миналата година, а през тази са отбелязали ръст от 19%, сочат данни на компанията за пазарни проучвания IRI.
От своя страна, продажбите на Pepsi в стъклени бутилки са доста по-високи. Те са нараснали с 205% миналата година и с 47% през тази. Причината Pepsi да има толкова високи ръстове е, че тя почти не е продавала продуктите си в стъклени бутилки досега.
Тези данни подсказват, че индустрията с газирани напитки е била в низходяща спирала в продължение на почти цяло десетилетие. През миналата година продажбите в САЩ отбелязаха спад с 3 на сто, а това беше девета поредна година на спад, тъй като хората започнаха да консумират по-малко газирани напитки и се насочиха към други.
Въпреки че новините са добри за Pepsi и Coca-Cola, стъклените бутилки едва ли ще бъдат спасението на цялата индустрия. Продажбите на Coca-Cola и Pepsi на напитки в стъклени бутилки през миналата година достигнаха съответно 123 млн. и 30 млн. долара, посочва IRI. В действителност напитките в стъклена бутилка са нещо като виниловите грамофонни плочи в индустрията с газирани напитки, но същевременно възлизат на по-малко от процент от всичко, което пием.
Още новини за индустрията с газирани напитки можете да прочетете в Investor.bg!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Ердоган и Путин има на какво да научат Запада
IPhone Air - маркетингов хит, но провал в продажбите
Потребителите усещат затруднения на бензиностанциите, докато Русия стимулира бума на рафинирането на петрол
Кадър на деня за 15 ноември
Докато търговията с технологични акции се пропуква, инвеститорите на дребно усещат натиск
Търпеливостта на Федералния резерв признава каква е реалността
Хекимян за платеното паркиране в София: Това е реформата на Терзиев и Бонев
С особения управител на "Лукойл" има риск от искове и арбитражни дела, смята Рибарски
Путин "язди" мечка на изложение за туристи край Москва (СНИМКИ)
Централна емисия
Гърция осъди мигранти за нападение на полицаи недалеч от границата с България
Централна емисия
Изоставя ли България? Насар разкри, че друга държава му дава 2 млн. долара
Страхотна новина за Черно море
ВИДЕО: Люксембург - Германия
Красавица дари Марез с първи син + СНИМКИ
ВИДЕО: Полша - Нидерландия
ВИДЕО: Яник Синер – Алекс де Минор
Дневен хороскоп за 16 ноември, неделя
10 подправки, които да отглеждате във вода
Есенни съвети за по-добро здраве: три ключови фактора
Масаж с рициново масло помага при перименопауза
Любовен хороскоп за 17 – 23 ноември
Сериалът „Мамник“ тръгва скоро по Bulgaria ON AIR и БНТ
"От Нюрнберг до Варна": представят исторически албум за Народния съд в морската столица
Има ли смисъл от италианското почистване?
Планинските спасители набират стажанти
38 пияни или дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
Какво време ни очаква в неделя?
Черно море спечели Малкото дерби на Варна
Телескопът James Webb изготви първия „метеорологичен доклад“ за екзопланета
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Уникална мозаечна игрална дъска на маите е открита в Гватемала
Кометата C/2025 K1 (ATLAS) се разпадна на три части след преминаване край Слънцето
Вселената става по-студена и „безжизнена“
Екипажът на „Шънчжоу-20“ се върна на Земята