След като години наред позиционира своите обувки и дрехи за хипстъри в барове, боулинги и билярдни зали, Puma променя маркетинговия си фокус, насочвайки се към спортистите, пише Bloomberg.
С новата рекламна кампания на марката, наречена Forever Faster, Puma е привлякла спортисти като атлета Юсеин Болт, състезателя по голф Лекси Томпсън и футболната звезда Марио Балотели. Кампанията показва ситуации, в които е подчертана тяхната атлетична страна и животът им извън спорта.
Puma “иска да се препозиционира от марка за дрехи за ежедневието към спортна марка“, твърди Джулиан Ийстхоуп, анализатор на Barclays Capital, който препоръчва продажбата на акции. „Те определено трябва да направят нещо, за да съживят спортната си страна“.
Главният изпълнителен директор на Puma Бьорн Гулден се опитва да запали нова искра в компанията, базирана в Германия, която очаква тазгодишната ѝ печалба да е една трета от тази преди десетилетие.
Гулден е бивш професионален футболист, който предпочита анцузите пред палтата и вратовръзките. Той прекарва около 14 месеца начело на датската компания за бижута Pandora, където се съсредоточава върху възстановяването на доверието на инвеститорите и съживяването на бизнеса.
Една от телевизионните реклами, в които участва Юсеин Болт, започва с кадри, в които той е в джакузи заедно с няколко красиви жени, а малко по-късно обува маратонките си и започва да бяга.
„Без солидна основа в спорта не бихме могли наистина да достигнем до нашите клиенти“, твърди маркетинг директорът на Puma Адам Петрик.
Kering SA, която притежава 86% от Puma, както и от луксозни марки като Gucci и Bottega Veneta, трябва да промени стратегията на Puma, за да могат книжата ѝ да поскъпнат. Puma очаква финансовите ѝ резултати да са по-високи от тези на Nike и Adidas тази година, въпреки че маржът на печалбата ѝ е 4%, докато този на Nike е 15%, а този на Adidas – 11%.
Puma инвестира в спорта, за да си върне отново доверието на потребителите, твърди Волкер Босе, анализатор на Baader Bank.
Puma определя Forever Faster като най-голямата си компания от десетилетие насам. Целта ѝ е да накара клиентите да преосмислят виждането си за марката.
Puma не разкрива колко ще ѝ струва цялата кампания, но заяви пред инвеститорите, че разходите за маркетинг тази година ще са значително по-високи.
Компанията твърди, че звездите, участващи във Forever Faster, ще ѝ помогнат да се конкурира с Adidas, която доминира в европейското футболно спонсорство, и с Nike, която е силна в почти всички останали сфери.
Германската компания държи 2,1% пазарен дял от световния пазар на спортни стоки, който през 2013 г. беше на стойност 255 млрд. долара. За сравнение на Nike се полагат 15%, докато на Adidas – 11%, посочва Euromonitor International.
Повече новини за ритейл индустрията можете да прочетете в Investor.bg!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Кадър на деня за 8 ноември
Китай подновява доставките на чипове на Nexperia в Европа
Инвестициите в подводни кабели по света процъфтяват
Инвеститорите може и да подценяват инфлацията, предупреждава Deutsche Bank
Възможно ли е БЕХ да купи рафинерията на "Лукойл"?
Westinghouse ще доставя ядрено гориво на Унгария
Катастрофа между трамваи и бус пред Централна гара в София (+СНИМКИ)
Времето в неделя: Облаци, дъжд и сняг
9 ноември: Денят, в който се преобърна историята
Все повече българи купуват жилища в Кипър
Браво! Йоана Илиева грабна бронз на Световната купа в Алжир
Край на драмата! Джокович с окончателно решение за финалите в Торино
Лудогорец и ЦСКА 1948 ще се възползват от загубата на Левски във Вечното дерби
Спортът по телевизията днес, 9 ноември
Мачовете по телевизията днес, 9 ноември
Норис пак без конкуренция, провал за Макс в Сао Пауло
Поверия за Свети Мина
Срещи след развод – как да преоткрием любовта
Нумерологична прогноза за 9 ноември
Таро карта за 9 ноември, неделя
Таро карта за 8 ноември, събота
Дневен хороскоп за 9 ноември, неделя
Иновация: Испания откри как да намали катастрофите
Парк-музей "Владислав Варненчик" отбелязва 581 години от Битката при Варна
Добрата новина: Откриха Стефани
Новa мода в туризма: Богаташи плащат, за да уловят, наберат и сготвят храната си
Новата реалност: Лайковете определят живота ни
Искате електричка? Предвидете си повече пари за ремонти
MeerKAT засече радиосигнал от междузвездната комета 3I/ATLAS
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Може ли човек да оцелее в черна дупка
Астронавтите масово страдат от космическа болест – какво представлява тя