IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Търговец иска пари за транспорт при трета рекламация

КЗП забрани заблуждаващата практика, иначе – съд

Снимка: Dnes.bg

Снимка: Dnes.bg

Комисията за защита на потребителите забрани на търговец да заблуждава клиентите си за правата им при предявяване на рекламация.

Според предвиденото в гаранционните му карти при трета рекламация за сходен дефект на закупена от него стока потребителите заплащат разходите за експертиза и транспорт, ако се окаже, че вината за повредата е тяхна.

Освен това изрично е посочено, че становището на експертизата е окончателно. Така потребителите остават с впечатлението, че след него отпадат всякакви други възможности за разрешаване на казуса, което не е вярно. Те биха могли да потърсят правата си и по съдебен ред, съобщиха от КЗП

Очевидно целта е клиентът да се откаже да подаде ново оплакване, след като стоката вече е поправяна два пъти и продължава да има същия дефект.

По закон при три удовлетворени чрез ремонт рекламации в рамките на гаранционния срок търговецът е длъжен да развали сделката и да върне парите на потребителя, ако отново има проблем с нея. Именно това той се стреми да избегне.

В хода на проверката е установено и друго нарушение. В гаранционната карта не е посочено, че дори и да не предоставя търговска гаранция, продавачът е този, който отговаря за липсата на съответствие на стоката с договора за продажба. По закон гаранцията на стоките е до две години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата