Министерството на туризма обявява национален конкурс за нова концепция за туристическо лого на България, съобщават от ведомството.
Конкурсът се прави със съдействието на Националната художествена академия (НХА) и Съюза на българските художници (СБХ). В него ще могат да участват всички желаещи. Проектите ще се приемат до 4 април 2016 г. на e-mail: logo@tourism.government.bg.
Целта е да се доразвие бранд стратегията на България, финансирана по европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, приключил през 2013 г. Този проект включваше и разработването на туристическо лого на страната ни.
Предложената финална графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България. Въпреки това останалите дейности, които са били одобрени, се използват и към момента – бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът - „Открий и сподели“ на български и „A Discovery to Share“ на английски език.
Конкурсът ще премине в два основни етапа. По време на първия професионално жури ще разгледа получените предложения и ще селектира най-добрите проекти – финалисти, като журито ще се състои единствено от представители на НХА и СБХ.
Избраните проекти в „късата листа“ ще бъдат представени на обществеността, след което ще се пристъпи към втория етап на състезанието, когато широко жури, в което ще бъдат включени представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и PR агенции, маркетолози - ще направи финален избор на най-добрия идеен проект за туристическо лого чрез тайно гласуване.
Сред основните изисквания за изработване на проект за лого на България са предложенията да са съобразени със слогана „Открий и сподели“ и „A Discovery to Share“. В предложенията трябва задължително да се съдържа думата „България“ за варианта на български и „Bulgaria“ за варианта на английски език, като допълнителни графични знаци и символи могат да присъстват в логотипа по преценка на автора. Графичният образ трябва да се отличава с яснота и лаконичност, а всяко предложение да се предоставя в два варианта – цветен и черно-бял.
След като професионалното жури направи своя избор, „късата листа“ с проекти за лого на България ще бъде публично оповестена. В продължение на една седмица българската общественост ще може да се запознае с избраните от тясното жури графични концепции.
Финалният етап от конкурса ще приключи до края на април, когато широкото жури от 15 души с представители на медии, бизнеса, маркетинг и комуникационни специалисти ще избере финалното туристическо лого на България от класираните от професионалистите проекти.
Взето е решение провеждането на конкурса да не бъде свързано с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства от страна на Министерството на туризма, а в неговия ход да бъдат провлечени максимално широк кръг от специалисти и общественици.
Като стимул повече художници да се включат в надпреварата, авторът на логото победител ще бъде поканен впоследствие да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия.
Подробна информация за отделните етапи на конкурсната програма, както и за критериите за изработване на нова графична визия, можете да се открият на интернет сайта на министерството.
Всички представители от медиите и бизнеса ще бъдат избрани чрез жребий пред нотариус. Медиите, които желаят да излъчат свои представители за участие в широкото жури, могат да го направят на имейл press@tourism.government.bg до 22 февруари 2016 г.
Още икономически новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Най-голямата листната корабна компания в света повиши очакванията за печалбата си
Държавата планира още 300 млн. лева дълг
Норвежката централна банка запази лихвите без промяна и не очаква скорошно намаление
По-висок акциз вдига цените на цигарите у нас с 15 евроцента от Нова година
България е седма сред 12 страни от ЕС по брой продажби на жилища през второто тримесечие
Прогнозата на Qualcomm разочарова заради прекалено високите очаквания на Wall Street
Разбиха престъпна група за трафик на нелегални мигранти (ВИДЕО)
България има потенциал да се превърне в медицинска дестинация на световно ниво
Зодиите и за какъв тип човек се женим според слънчевия знак
Пеевски: Обжалваме санкцията по "Магнитски", аз работя само по закони
Оставка подаде Общественият съвет за Национална детска болница
Нейтън Бендон влиза в битка за респект и слава на SENSHI 29
Левски трепери: ЦСКА се намира в най-добрата си форма
Фондация „Григор Димитров“ стартира национална програма „Образование за здраве“
Ламин Ямал разкри бъдещето си в Барса
Стефка е в миналото: Весела Лечева се подписа на стената на олимпийците в МОК
Кипър полудя след историческата победа на Пафос
Задължителни ястия за Архангеловден
От хип-хоп клубовете в Харлем до подиумите на Висшата мода – историята на streetwear стила
Гледайте Made in EU с участието на Герасим Георгиев – Геро и Иван Бърнев от 21 ноември в кината
Изберете магическо кълбо и вижте какво ви очаква
Пълнени чушки със сирене и леща
5 сутрешни навика, които променят фигурата (и настроението) ви
Общественият съвет за Национална детска болница подава оставка
Кола се запали по пътя за Каменар (ВИДЕО)
Наградиха лауреатите в Х Международен флейтов конкурс
Лоши са условията за туризъм в планините
Пътят за "Виница" вече е отворен след ремонта
Хороскоп за 7 ноември 2025
На Земята започнаха силни магнитни бури
Две мощни светкавици удариха повърхността на Луната
Гигантска ударна вълна се разпространява през Млечния път
Опасна ли е за Земята черната дупка Gaia BH1
Как да пробудим съзнанието си
В САЩ откриха, че човешкото сърце е способно на самовъзстановяване