IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

13 години Viva Credit: Бързи кредити с устойчива трансформация и регионално лидерство

13 години Viva Credit: Бързи кредити с устойчива трансформация и регионално лидерство

През юни 2025 г. финансовата институция Viva Credit отбеляза своята 13-годишнина – символично число, което за компанията не носи фатализъм, а подчертава нейната зрялост и обществена полезност. Със стратегическа трансформация зад гърба си, нови пазари в полезрението и утвърдени устойчиви практики, Вива Кредит показва как една българска компания има амбицията да се превърне в регионален играч с дългосрочна визия и познато лице.

От стартъп до доверен партньор в кредитирането

Основана през 2012 г., Viva Credit излиза на българския пазар с амбицията да предложи бързо и достъпно кредитиране на нуждаещите се. През годините компанията преосмисля и самата същност на понятието "бърз кредит". Днес брандът се асоциира с гъвкавост, технологична иновация и персонално обслужване, които му осигуряват стабилно присъствие и високо клиентско доверие.

"Преди 10 години клиентът търсеше просто пари на заем. Днес той търси смисъл, отговорно отношение и усещане за сигурност ," обясняват развитието си от компанията. Viva Credit отговаря с многоканален модел, включващ 67 физически офиса и стабилна дигитална платформа. Процесите са така структурирани, че потребителят може да започне процедурата онлайн и да я завърши на място – или обратно – в зависимост от необходимостта и предпочитанията.

Това внимание към потребителското изживяване, комбинирано с консултативен подход, се предпочита масово от клиентите във време, в което автоматизацията като че ли все повече измества човешкия контакт.

Регионална експанзия: стъпка отвъд границите

Един от акцентите за 2025 г. е първото международно разширяване на Viva Credit, а именно на пазара в Босна и Херцеговина. Това не е просто експанзия, а внимателно осмислен процес, обяснява изпълнителният директор Константин Костадинов:

„Моделът, който работи в България, не може просто да се копира – трябва да се пренапише според културния контекст.“
Подходът е хибриден – с локални офиси за лична консултация и централизирана дигитална инфраструктура, което гарантира едновременно адаптивност и ефективност. Компанията вече проучва възможности и в други страни от Балканите – знак, че регионалната амбиция не е еднократна инициатива, а част от дългосрочната стратегия.

ESG култура, а не просто отчет

В епоха, в която устойчивото развитие и социалната отговорност се превръщат в очакван стандарт, Viva Credit избира да бъде проактивна. Компанията разработва първия си ESG доклад, очакван до края на 2025 г., като от години прилага добри практики, които обхващат както екологични, така и социални и управленски аспекти.

Сред най-отличимите инициативи е програмата „Вива Живот“, създадена съвместно с д-р Благородна Макева. Тя е насочена към превенция на домашното насилие и икономическата зависимост, като включва обучения, публични информационни кампании, доброволчески труд, правна подкрепа и възможности за заетост на засегнатите от този огромен обществен проблем.

Компанията ежегодно участва и в инициативата на групата на MFG, към която принадлежи - „Аз засадих дърво. А ти какво добро направи днес?“. Акциите в природен парк „Витоша“ имат реален принос към околната среда и дават поле за изява на вече изградената вътрешна култура на отговорност към природата и планетата.

Иновации в екипа: култура на ангажираност и признание

Успехът на една компания рядко се дължи само на продуктите ѝ – човешкият фактор е решаващ. Вива Кредит печели редица HR награди, благодарение на иновативния си подход към ангажираността и вътрешната мотивация.

Програмата Viva Nomination Game, която геймифицира номинирането на колеги за заслуги, спечели скорошно признание от БАУХ за иновативен HR проект. Новата онбординг система Р.А.Д.О. (Равен старт, Адаптация, Доверие, Отговорност) предлага структурирано въвеждане на нови колеги, а вътрешният чатбот VivaChatBot улеснява достъпа до фирмена информация и ресурси в Microsoft Teams.

Резултатът? Култура на включване, принадлежност и развитие, която насърчава растежа отвътре и задържа хората в компанията.

Бранд с отношение: „Нещо за теб“

През 2024 г. Viva Credit лансира комуникационната си платформа „Нещо за теб“ – слоган, който не просто украсява реклами, а се превръща в основа за изграждане на реална връзка с клиента.

От мотивационни видеа, през вътрешни събития, до ежедневното клиентско обслужване – посланието е ясно: в центъра е човекът.

Поглед напред: още продукти, още пазари, още ангажираност

Постиженията са само пореден стимул за Viva Credit да не спира да се развива. В краткосрочен план компанията:

•    Подготвя нов кредитен продукт с гъвкава схема на погасяване;
•    Въвежда електронен подпис, улесняващ изцяло дигиталното изживяване;
•    Планира публикуването на ESG доклад;
•    И проучва влизането на още един балкански пазар.

„Не гледаме на растежа като самоцел. За нас той има смисъл само ако е устойчив – за клиентите, за екипа и за средата, в която работим,“ подчертава Константин Костадинов.

Това са не просто тактически действия, а част от цялостна визия, в която иновацията и човешкото отношение вървят ръка за ръка.

13, но на късмет

13 години след създаването си Viva Credit показва, че успехът не е плод на случайност, а на ясна стратегия, екипна култура и постоянна адаптация. В свят, който се променя буквално всеки ден, компанията не просто се задържа на пазара. Тя се превръща в двигател на промяна. И ако началото го дава простото обещание за „бързи кредити“, то днес Viva Credit се ръководи от амбицията да е едновременно технологично модерна, социално ангажирана и близка до клиентите чисто човешки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата