Тази година очаквахме резултати, сходни с 2019-та, която беше една от най-силните години за летен туризъм. Едно от предизвикателствата е, че през май и юни заетостта по Черноморието е малко. Високият сезон трае около месец – между 15-ти юли и 15-ти август. Това каза Константин Занков, главен експерт в Институт за анализи и оценка в туризма, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria с Роселина Петкова.
Българските туристи пътуват най-вече през юли и август, докато западните туристи се възползват от двете крила на сезона. Важно е да имаме силна онлайн кампания, която да привлича туристи през целия период. Например, в Турция има целогодишна кампания, която промотира различни форми на туризъм. Разбира се, бизнесът и държавата са в синхрон.
Предприемачите се научиха да работят основно в активния сезон, което е неприятно. Септември и октомври времето може да не е подходящо за плаж, но дава много други възможности. „Обикновено след 10-15 септември всичко вече е затворило“, коментира гостът.
Според събеседника планинският туризъм през лятото се развива силно. В добрите планински курорти през високия летен сезон няма места. СПА туризмът също се представя много добре.
Има много различни типове туристи. От една страна са тези с възможности, които знаят какво очакват. Масовите туристи промениха поведението си – пътуват по-често, но за по-кратко време. „Европейците пътуват много активно и това е част от начина им на живот“, обясни Занков.
България е много атрактивна дестинация. Гърция разполага с голяма плажна ивица, Турция с големи all inclusive комплекси, а България съчетава двете. Страната ни има история, култура, кулинария и има много какво да предложи. „Посоката е добра, но е важно какво и на кого комуникираме“, отбеляза гостът.
Той коментира, че хотелиерите могат да приспособят хотелската си база, за да се справят с предизвикателствата от екстремните метеорологични условия. Има различни варианти, които да направят изживяването по-приятно за туристите.
„Круизният туризъм към Скандинавските държави става все по-популярен. Търсенето на по-хладни дестинации е една от причините. От друга страна, туристите са ориентирани към търсенето на изживявания“, сподели Занков.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.