Процесът на „хващане на такси“ е различен всеки път. Първо, забелязала съм, че повечето хора имаме неприятния навик да питаме, може ли, извинете, ако обичате, евентуално да ни закарате еди къде си, като че ли шофьорът ни прави лична услуга. Естествено, като започнеш с такъв въпрос, е много вероятно да те отрежат като престояла кисела краставица дори и часът да е три през нощта. Затова първо трябва да се отучим да питаме „може ли“ - просто влизаш и сядаш, както се случва в нормалните държави.
Преди това обаче трябва да си се ориентирал в морето от лепенки, стикери и табелки, които са разположени върху колата. Защото е възможно да се нахендриш на нещо, за което след първия метър да трябва да теглиш потребителски кредит, за да си платиш сметката. Внимателно следете за съответствие между голямата лепенка на предния капак и малките стикерчета на прозорците, за да не се наложи след това да бягате като овчарчето Калитко от вражеския огън.
Освен това много често срещан измамен трик е стикерите на предните капаци да имитират тези на някоя от големите фирми превозвачи, така че се въоръжете с бинокъл, с който да установите истината овреме, въпреки че е много вероятно с него да приличате на орнитолог, дебнещ любимото конопарче. Веднъж като овладеете това упражнение, нещата ще станат доста по-лесни.
Качвайки се в колата, естествено обяснявате по-точно накъде ще пътешествате и чест прави на някои шофьори, че питат откъде предпочитате да минат. Но има и едни други, които решават самосиндикално. Така по някое време се оказва, че сте предприели панорамна обиколка на София с включено преминаване край важни културни обекти, като Историческия музей, който от едно известно време се намира в Бояна. Понеже нещата вече са излезли от контрола ви, очевидно няма смисъл да влизате в спор с шофьора, тъй като битката може да се окаже неравностойна.
За пътуването, като чисто физическо изживяване, има два варианта: може да е удобно и неудобно. Удобното се случва в някоя от гореспоменатите нови коли, в които е удоволствие да се возиш и общо взето 15 минути може да се отдадеш на блеене през прозореца. В другите случаи нещата стоят по различен начин.
Попадаш на стара Лада или Шкодичка, вратите на която се отварят като консерва Русенско варено. Вътре ситуацията също наподобява консервата. Седалките са толкова изтърбушени, че като седнеш, колената ти идват някъде на нивото на ушите и изисква специални тренировки, за да се задържиш в изправено положение. Шофьорът е обвит в загадъчен ореол от Арда или Шипка и общо взето се виждат само очертанията му.
Огледалото са задно виждане е вързано с презрамките от стар сутиен, а на предното стъкло ритмично се клати тлъсто негърче. Апаратът за таксуване е незнайно къде и до края на пътешествието не го откривате. Шофьорът може да се окаже доста приказлив или пък необичайно мълчалив до степен, че почвате да се чудите дали въобще е жив. Цялото пътуване е толкова мъчително, че по някое време просто ви иде да слезете и да зарежете цялата консерва с все русенското вътре.
Водачът е толкова апатичен, че отзад можете да правите каквото си поискате – да разпределяте пакетчета хероин, да си смените гащите и да си бъркате в носа, или и трите едновременно. От време на време не е зле да раздухвате облаците дим, за да установите местонахождението си – току виж сте се озовали във Вакарел. Аз лично веднъж за малко да се приземя в „Лагера“, въпреки че доста ясно артикулирах дестинацията „Редута“.
Когато най-накрая пристигнете на правилното място, естествено се оказва, че шофьорът не може да ви развали 10 лева, понякога и 5. За 20 не говорим. Ситуацията има два изхода: или оставяте повече или се усмихвате и, ако сте попаднали на готин човек, се разминавате с колкото имате. Излизате, затваряйки ЛЕКО вратата, а русенското се отнася бавно и тържествено.
Общо взето приключението почти винаги има щастлив завършек, пък дори и да сте направили обиколка на София, това си има някои предимства. В края на краищата кога друг път ще се вдигнеш до Историческия музей?
А и негърчето наистина се клати много екзотично :)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
SOFIX отбеляза лек спад в сряда до 1088,12 пункта
Активността в сектора на услугите в САЩ ускорява растежа си през ноември
Британски компании обръщат поглед към България за инвестиции и растеж
Насочва ли се Америка към дългова криза? Отговорите може би са в чужбина
ЕК предлага два варианта за отпускането на до 210 млрд. евро за Украйна
Докладът за заетостта в частния сектор в САЩ заличи част от оптимизма на Wall Street*
Президентството: Парламентът няма политическата воля да чуе гласа на гражданите
ЕС покрива 2/3 от финансовите нужди на Украйна за следващите две години
Първи подробности за влаковия инцидент със загинало дете във Враца
Радев пред студенти: Справянето с корупцията е ключово за бъдещето на младите
Шведи са готови да отърват ЦСКА от Сегер
Аталанта си осигури четвъртфинал срещу Юве
Почти на 100% Мбапе ще спечели „Златната топка“ през 2026 година
Страхотно! Българка преби полякиня, направи и "геврек"
Черно море тресна Берое с гол в 94-ата минута
Нова драма: Федерацията по щанги върна договора на Карлос Насар
Страхотна новина за Ман Юнайтед
Поверия за Света Варвара на 4 декември
„Петър Дънов. За Христос и новото човечество“
20 неща, които да изчистите от живота си на пълнолунието в Близнаци
Нова лятна дестинация през 2026 г. на „България Еър“: Великолепният Порто
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
Късметлийски дни през декември за всички зодии
На второ четене мина предложението за гъвкаво работно време за родители на деца до 12 г.
Смъртта на над 1,1 млн. европейци през 2022 г. е можело да бъде предотвратена
Интерактивна музикална работилница и перформативен детски радиобалет за деца във Варна
Дъждовната канализация на 10-15 места във Варна трябва да се коригира спешно
Правителството осигурява стипендии за ученици с изявени дарби
Открит е начин за бързо възстановяване на мозъка след инсулт
Спътник ще заснеме астероида Апофис по време на сближаването му със Земята
За първи път в историята към МКС са скачени едновременно осем космически кораба
Опитът за кацане на първата степен на китайската Zhuqiue-3 завърши с неуспех (видео)
Ловецът на астероиди изпрати селфи със Земята (СНИМКИ)
Физици изчислиха точното време на Марс