Преди време само цените на самолетни билети и хотелски стаи можеха да се променят в интернет минута след минута. Но този принцип скоро ще се прилага и за най-банални потребителски стоки. С нови алгоритми онлайн търговците на дребно ще подменят цените на продукти като тоалетна хартия и велосипеди всеки час, а понякога дори всяка минута.
Така например през миналия месец избухна ценова битка около микровълнова фурна на General Electric. Дилър на Amazon промени цената девет пъти в рамките на един и същи ден в сегмента между 744,46 и 871,49 долара, както отбелязват наблюдателите от Decide. Търговецът на дребно на потребителска електроника Best Buy отговори, като вдигна цената си за продукта в интернет от 809,99 до 899,99 долара, когато цените в Amazon се вдигаха, и отново ги понижи, когато и цената в Amazon падаше, пише в свой материал Wall Street Journal.
Най-често онлайн търговци, които продават продуктите си в Amazon, променят цените си. Порталът насърчава продавачите да водят ожесточена конкуренция, в която преди всичко става дума за това да се показваш най-горе в резултатите от търсенето.
Търговците, като магазинът за детски дрехи Cookie's, използват софтуер, който регулира цените на всеки 15 минути, за да останат на видно място в класацията на Amazon. Собственикът на магазина Ал Фалак казва, че той продава дрехите в Amazon често на по-ниски цени, отколкото в магазина си от тухли и бетон в Бруклин, Ню Йорк. "Случва се да получим нещо ново в магазина, но скоро след като продуктът е при нас, го продаваме за по-малко, отколкото ни се иска", казва Фалак.
През деветдесетте години авиокомпаниите станаха известни с това, че постоянно променят цените си в зависимост от това колко места са останали на самолета и колко пари искат конкурентите за билет. Хотелите скоро последваха примера им със собствената си "система за управление на приходите" и постоянно започнаха да променят цените на стаите.
Продължението на материала прочетете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.