IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

iPad продължава да губи пазарен дял

Таблетите обаче продължават да завземат дела на PC пазара, отчита IDC

Samsung продължава да наваксва изоставането си от Apple. Снимка: Reuters

Samsung продължава да наваксва изоставането си от Apple. Снимка: Reuters

Понякога съдбата е несправедлива. Именно Apple бе компанията, която успя да раздвижи пазара на таблети със своя първи iPad преди години и дълго време беше лидер в продуктовата категория. И днес iPad е номер едно на пазара, но въпреки това преднината продължава да намалява.

За последното тримесечие на 2012 г. пазарният дял на таблета на американците е паднал до 43,6%, показват данни на компанията за пазарни анализи IDC. През третата четвърт на миналата година делът обаче беше 46,4%.

По брой на продадените таблети обаче компанията отчита ръст на годишна база – през последното тримесечие концернът е доставил 22,9 млн. устройства, а година по-рано количеството беше 15,4 млн. iPad.

С тези данни Apple продължава да има предимство на пазара. Samsung, най-близкият преследвач, държи пазарен дял от 15,1 на сто. Microsoft с почти 900 000 устройства от своя Surface не успява за малко да попадне в Топ 5.

Като цяло пазарът на таблети е нараснал на годишна база с почти 75 на сто до 52,5 млн. устройства, поясни IDC в четвъртък. Интересът към таблетите се е повишил драстично и спрямо третото тримесечие на миналата година, когато са били доставени 30,1 млн. устройства.

Според данните на IDC най-големият печеливш от повишения интерес към тази продуктова категория е Asus, следван от Samsung. Asus отбелязва ръст от цели 402,5% като пазарният дял на компанията в сегмента достига 5,8% и така заема четвъртото място. Samsung регистрира скок от 263% и пазарен дял от 15,1%, с което затвърждава втората си позиция. Между двете компании се настанява Amazon с тяхната серия Kindle, която е популярна само на определени пазари, но се продава добре заради ниските си цени. Компанията е доставила 6 млн. таблета и приключва 2012 г. с 11,5% пазарен дял. Пети са Barnes & Noble с 1 млн. доставки и 1,9% дял.

Според IDC основен конкурент на iPad за момента остават таблетите с операционна система Android. “Няма съмнение, че и Microsoft ще е в сегмента на таблетите дълго време. Но устройствата с Windows 8 и Windows RT не успяха да привлекат внимание, а реакциите към таблета Surface RT са минимални", коментира Райън Райт, програмен мениджър към IDC.

Още новини за пазара на таблети четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата