Рекламодателите ще похарчат 592,43 млрд. долара в световен мащаб през 2015 г., сочат данни на eMarketer. Това би представлявало ръст от 6% спрямо 2014 г.
В момента петте най-големи пазара са САЩ, Китай, Япония, Германия и Великобритания. Въпреки че Великобритания изостава от Япония и Германия по общи рекламни разходи, дигиталният й рекламен пазар ги изпреварва.
САЩ остават най-големият рекламен пазар в света. Следващата година се очаква рекламодателите там да похарчат над 189 млрд. долара, което формира 31,9% от глобалния рекламен пазар. Тази цифра е по-висока от общата стойност за Китай, Япония, Германия и Великобритания. Прогнозата е до 2018 г. САЩ да задържат относително същия дял, който леко ще се понижи до 31,1% и ще продължи да привлича повече средства за реклама от останалите страни в топ 5, взети заедно.
Мобилната реклама е ключов двигател на ръста в световен план, като се очаква рекламодателите да насочат общо 64,25 млрд. долара за мобилна реклама през 2015 г., което ще е увеличение от близо 60% спрямо 2014 г. Прогнозата е тази цифра да нарасне до 158,55 млрд. долара до 2018 г., когато се очаква мобилната реклама да формира 22,3% от общия световен пазар.
От eMarketer поясняват, че са повишили прогнозата си за мобилната реклама основно заради по-бързия от очакванията ръст на мобилния рекламен пазар в Китай. Според последните данни рекламодателите ще дадат 6,39 млрд. долара за мобилни реклами в Китай през тази година, което ще е ръст от 600% спрямо миналата година. Сумата се очаква да се увеличи с още 90% до 12,14 млрд. долара през 2015 г. По този начин Китай ще задмине Великобритания и Япония и ще стане вторият по големина пазар на мобилна реклама в света.
Делът на мобилната реклама от дигиталния пазар ще надмине 50% през 2017 г. Междувременно делът на дигиталната реклама от общия пазар ще достигне 33,5% през същата година, прогнозират още от eMarketer.
Още новини за рекламния пазар можете да прочетете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Redwood Materials стартира работа в нова фабрика за извличане на минерали от батерии
Юлиян Войнов: Еврозоната е трамплин за увеличаване на инвестициите в България
Реакциите на корпоративните отчети доведоха до широки спадове на европейските борси
Nissan очаква светло бъдеще въпреки настоящите финансови затруднения
Стигат ли българските агротехнологии до нивата?
Къде са замразените руски активи?
Посолството на Русия в България: Украйна готви атентат срещу свои граждани и ще ни натопи
След 20 години тъмнина: Историята на Анета от Стара Загора докосна хора с добри сърца
Иван Анчев: Хиляди пенсионери взимат заплати в МВР, време е да дадат път на младите
НА ЖИВО: Ференцварош - Лудогорец 0:0
ПСЖ отново доминира: Ето кой ще е №1 на ФИФА
От Бахрейн с трета поредна оферта към Карлос Насар
Христо Янев взе важно решение за ЦСКА
България го закъса: Съдбовно решение за Карлос Насар
Канте и Коло Муани отново са национали на Франция
Дневен хороскоп за 7 ноември, петък
Венера преминава в Скорпион на 7 ноември – ние ставаме най-важни
Вино за повод: Кои са най-добрите червени вина за подарък?
7 ясни знака, че тялото ви е изтощено
България има потенциал да се превърне в медицинска дестинация на световно ниво
Задължителни ястия за Архангеловден
Радев удостои посланика на Япония с орден
Зеленски и Желязков проведоха телефонен разговор
11 футболисти са номинирани за "Играч на годината" на ФИФА
Шофьор блъсна две пешеходки в София
Изграждат образователен център по морско обучение във Варна
ОУ „Н. Й Вапцаров“ дублира успеха си в „Бързи и сръчни“ – сезон Есен 2025
Японската орбитална мисия Akatsuki окончателно замлъкна
Нова боя за покриви отразява 97% от слънчевата светлина
Опровергана е една от основните теории за строежа на Вселената
Blue Origin обяви дата за втория полет на ракетата New Glenn
Очевидци твърдят, че зелено на цвят НЛО e прелетяло над Китай
На Земята започнаха силни магнитни бури