Последното нещо, от което купувачите се нуждаят, е ново име на празничните разпродажби. Но все пак такова се появи. Първо беше "Черният петък". След това се роди "Киберпонеделник", а вече говорим "Киберпетък" на фона на размиването на границите между онлайн и традиционното пазаруване в рамките на един уикенд на луди покупки, пише Bloomberg.
Офертите след Деня на благодарността в САЩ, които поставят началото на най-натовареното време за търговците на дребно, са неизменна част от празника в страната в продължение на години. Традиционно физическите магазини отварят все по-рано и по-рано в петък, предлагайки намаления за хората, които желаят да стана в ранни зори и да се редят на огромни опашки, проточващи се зад ъгъла. След това в понеделник купувачите имат втори шанс, когато се отправят към офисите си – тогава онлайн търговците излизат на преден план с новите си оферти.
Но сега смартфоните и бързата интернет връзка поставят изкушението на върха на пръстите. Високата скорост на връзката, която някога беше възможна преди всичко през настолни компютри, сега е навсякъде и намалява разликата между двете търговски събития. Онлайн разходите в деня след Деня на благодарността ще нараснат с 15%, достигайки 2,7 млрд. долара тази година, докато разходите в понеделника с намаленията ще скочат с 12% до 3 млрд. долара според Adobe Systems.
"Киберпонеделникът е мъртъв“, твърди Стивън Скинър, старши вицепрезидент на Cognizant Technology Solutions. “Хората вече не чакат да се приберат от работа, за да пазаруват. Аз имам по-добра интернет връзка на телефона си в момента, отколкото на компютъра си на работа“.
Повече от три четвърти от потребителите разполагат със смартфони, а 41% ще ги използват, за да извършат онлайн покупки тази година, сочи проучване на Deloitte University Press. То прогнозира, че петъкът след Деня на благодарността ще надмине Киберпонеделника като най-популярния ден за пазаруване тази година.
Присъединяването към тълпите пред физическите магазини се превръща в абсолютно табу. На мода е времето със семейството и пазаруването през любими мобилни приложения.
Всъщност онлайн пазаруването се разраства най-бързо в Деня на благодарността, тъй като потребителите предпочитат да пазаруват от домовете си, сърфирайки в интернет, докато седят на диваните си и използват мобилните си телефони. Интернет покупките по време на празника ще нараснат с 18% тази година и ще достигнат 1,6 млрд. долара според Adobe.
Онлайн магазини като Amazon.com и Ebay насърчават това поведение, като предлагат намаления по-рано през сезона. Техните конкуренти с физически магазини – Wal-Mart Stores и Target, междувременно се опитват да увеличат приходите си от електронна търговия. Всички искат да получат част от онлайн пазаруването, което се очаква да достигне 95,5 млрд. долара през ноември и декември. Това е с 11% повече спрямо година по-рано, посочва Forrester Research.
Разграничението между електронната търговия и физическите магазини продължава да изчезва. Този месец Amazon отвори първата си физическа книжарница в Сиатъл, но предлага и доставки в рамките на същия ден в повечето големи градове. Същевременно някои търговци на дребно позволяват на клиентите си да купуват онлайн и да взимат стоките си от магазините.
Wal-Mart е сред онези, които се опитват да дадат тласък на бизнеса си в рамките на Киберпонеденика тази година, предлагайки повече от 2000 продукта с намаление, започвайки от 20 ч. в неделя. Amazon пусна осемдневни промоции на 20 ноември с името „Black Friday Deals Week”. Компанията призова клиентите „да пропуснат опашките и да се възползват от намаленията на Черния петък отвсякъде, дори докато лежат на дивана.
В момента търговците на дребно разполагат с по-усъвършенствани инструменти, за да предвиждат нуждите на своите клиенти и ги свързват с продуктите си по удобни начини, което ги прави по-малко зависими от големите промоции в конкретен ден, твърди Дан Ливайн, управляващ партньор в Tenfore Holdings в Ню Йорк.
„Колкото повече магазини използват данни и анализи, толкова по-маловажен е въпросният ден“, посочва той.
Повече новини за търговията на дребно можете да прочетете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Nissan очаква светло бъдеще въпреки настоящите финансови затруднения
Стигат ли българските агротехнологии до нивата?
Къде са замразените руски активи?
Rheinmetall отчита спад на оперативния марж, докато се опитва да навакса с поръчките
Спешна среща в Министерството на финансите възстанови диалога с работодателите
Илия Кръстев: В бюджета липсва дългосрочна визия и няма реформи
Иван Анчев: Хиляди пенсионери взимат заплати в МВР, време е да дадат път на младите
Централна емисия
По-високи заплати в МВР – по-голяма сигурност или просто повече разходи?
Централна емисия
Бюджет 2026 тревожи и икономистите: "Няма яснота за бъдещето"
От Бахрейн с трета поредна оферта към Карлос Насар
Христо Янев взе важно решение за ЦСКА
България го закъса: Съдбовно решение за Карлос Насар
Канте и Коло Муани отново са национали на Франция
Бразилска перла на Левски хвърли в размисли Хулио Веласкес
Арестуваха фен на Барса, запалил автобус на Брюж
Дневен хороскоп за 7 ноември, петък
Венера преминава в Скорпион на 7 ноември – ние ставаме най-важни
Вино за повод: Кои са най-добрите червени вина за подарък?
7 ясни знака, че тялото ви е изтощено
България има потенциал да се превърне в медицинска дестинация на световно ниво
Задължителни ястия за Архангеловден
Зеленски и Желязков проведоха телефонен разговор
11 футболисти са номинирани за "Играч на годината" на ФИФА
Шофьор блъсна две пешеходки в София
Изграждат образователен център по морско обучение във Варна
ОУ „Н. Й Вапцаров“ дублира успеха си в „Бързи и сръчни“ – сезон Есен 2025
Работник загина след срутване в Лясковец
Нова боя за покриви отразява 97% от слънчевата светлина
Опровергана е една от основните теории за строежа на Вселената
Blue Origin обяви дата за втория полет на ракетата New Glenn
Очевидци твърдят, че зелено на цвят НЛО e прелетяло над Китай
На Земята започнаха силни магнитни бури
Две мощни светкавици удариха повърхността на Луната