IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Apple пак е най-скъпата марка за Forbes

Това се случва вече за шеста поредна година

снимка: Ройтерс

снимка: Ройтерс

Американската марка Apple се оценява на 154,1 млрд. долара, което е с 87% повече от втората в списъка Google, която се оценява на 82,5 млрд. долара, сочи актуализираната класация на списание Forbes. 

Американският технологичен бранд е номер едно за шести пореден път. 

Топ 5 формират марките Microsoft (75,2 млрд. долара), Coca-Cola (58,5 млрд. долара) и Facebook (52,6 млрд. долара).

Социалната мрежа обаче се нарежда начело в друга категория - най-бързо поскъпваща марка, като регистрира ръст от 44%, превръщайки се в лидер в това отношение за втора поредна година. Активните потребители на мрежата достигнаха 1,65 млрд. души в световен мащаб. Средно всеки от тях прекарва по 50 минути във Facebook или друга част от бизнеса на Марк Зукърбърг - Instagram.  

В първата десетка попадат и японският автомобилен концерн Toyota, чийто бранд се оценява на 42,1 млрд. долара, американският конгломерат Disney с 39,5 млрд. долара и веригата за бързо хранене McDonald's с около 39 млрд. долара.

Samsung заема 11-то място в списъка от 100 позиции, като стойността на марката е 36,1 милиарда долара. 

Изданието отбелязва, че последната продукция на прозводителя на електроника не се отличава особено от продукцията на конкурента Apple при устройствата. На iPhone, въпреки по-високата цена, се падат почти половината от продадените смартфони в САЩ.

Forbes започна да изготвя класацията през 2010 г.

Още по темата четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата