Новоразкрити документи показват как руските пропагандатори във Facebook са използвали все по-сложна тактиката в течение на две години, докато са се опитвали да посяват раздори в САЩ преди и след президентските избори през 2016 г.
Демократи от Комисията по разузнаването към Камарата на представителите публично оповестиха в четвъртък за пръв път пълната наличност от над 3000 реклами, за които Facebook заяви, че са закупени от проруската група Агенция за изследване на интернет. Рекламите, по-малко от 50 от които бяха показани по-рано, предлагат най-ясния поглед върху все още в развиващите се тактики, използвани от групата, докато тя се стреми да засили социалното и политическото напрежение в САЩ, пише The Wall Street Journal.
Страниците, подкрепяни от Русия, първоначално са използвали относително прости техники, като са купували реклами, насочени към широки сегменти, като например всички потребители на Facebook, живеещи в САЩ. Много от тези реклами са донесли малко интеракции от страна на потребителите. До 2017 г. тактиките стават по-остри, показва анализът. Те са купували реклами, фокусирани върху определен радиус около конкретни градове и целеви хора с определени длъжности като "миньор в мина" или някои работодатели, включително самият Facebook.
Рекламите показват по колко агресивен и широкообхватен начин страници във Facebook, поддържани от руснаците, са адресирали социални и расови проблеми, включително нелегалната имиграция и полицейската бруталност. Някои страници са използвали Facebook за популяризиране на реални митинги в градове в САЩ. Други са използвали Facebook за продажба на облекло или за получаване на лична информация за потребителите, като ги приканват да попълнят проучвания или да споделят снимките от потребителския си профил.
През 2015 г. малко от рекламите на руската агенция са натрупвали значителни интеракции, често привличайки нула или десетина акции. И докато пропагандната операция напредва, операторите са експериментирали с по-сложни техники и някои от рекламите започват да стават вирусни.
До 2016 г. агенцията използва и реклама за "персонализирана аудитория" - усъвършенстван инструмент за рекламиране във Facebook, който позволява на специалистите по маркетинг да предлагат реклама на профилите на определени типове хора. Руските оператори също са експериментирали с различни критерии за съобщения и за местоположение.
През два дни през септември 2016 г. агенцията е организирала четири реклами, за да популяризира митинг под надслов “Miners for Trump” в Пенсилвания (Миньорите за Тръмп, б. ред.), насочена към все по-специфични демографски характеристики: от хора, живеещи на 50 мили от Ню Йорк, до хора в Алънтаун, Ери и Скронтън, чиято декларирана дейност е „Миньор на въглища". Много реклами на Агенцията за изследване на интернет включват граматически и правописни грешки, а някои от тях нямат видима политическа цел. През юни 2015 г. страницата "L for life" е купила реклама, насочена към хора, които се интересуват от "пейзажна живопис или пейзажи". Рекламата включва снимка на град с планина на заден фон и надпис: "Такъв красив ден! Такава хубава гледка!"
Продължението на анализа четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
HSBC интегрира AI инструментите на френския стартъп Mistral
Частни болници предлагат стипендии за новозавършилите лекари вместо гарантирани заплати
Газовият пазар в Европа изглежда приключва със своята болезнена трансформация
Анализатор: Среброто има потенциал да е инвестицията на десетилетието
Британският производствен сектор отбеляза първо увеличение на активността от 2024 г.
Фабричната активност в еврозоната се свива, съкращенията на служители се ускоряват
Как Русия финансира войната в Украйна със злато от Африка
MAX Movie – новият филмов канал на А1 превръща киното у дома в завладяващо изживяване
Късмет за шест китайски зодии на 2 декември
Коледен аромат в дома: Лесни трикове без свещи
Карла Жинола
Голяма новина! Пълен обрат с Карлос Насар!
Венци Стефанов охлади мераците на Левски за титлата
Христо Янев предприема грандиозна промяна в ЦСКА
Разкриха подробности за състоянието на Любо Пенев
Божинов подкрепи борещия се за живота си Любослав Пенев
Скордаля с картофи – гръцка разядка за Никулден
Новият филмов канал на А1 MAX Movie превръща домашното кино в още по-достъпно изживяване
Маникюри за късмет и пари през декември (+Снимки)
Поверия за Света Варвара на 4 декември
Остават броени дни до първия концерт на Род Стюарт у нас
Ето кой печели в играта за „Зоотрополис 2“
Карлос Насар отказа големите оферти и подписа новия си договор
Румен Радев обяви началото на "Българската Коледа"
Административен съд–Варна с благотворителна инициатива
ТУ–Варна откри благотворителен Коледен базар в подкрепа на незрящ студент
Обявиха точната диагноза на Любослав Пенев
Мъж загина, след като бе прегазен от камиони
Какво ни разкриват седем десетилетия търсене на извънземен живот
На Луната: Космонавт посочи къде хората трябва да строят своите селища
Учени откриха необичаен начин да бъде спасен Гълфстрийм
Марс изненадва с този факт: Колко време планетата е била годна за живот
Автомобилни застраховки от бъдещето – какво ни очаква на пътя след 2040 г.
Астрономически събития през декември 2025 г.: Геминиди, суперлуние и кометата 3I/ATLAS