Продажбите на Библията нарастват рязко във Великобритания, водени от нарастващата духовност на Gen Z.
Наблюдава се увеличение от 87% между 2019 г. и 2024 г. — от £2,69 милиона на £5,02 милиона — за пет години, според данни, събрани от SPCK Group - християнски издатели, използващи информация за транзакции от Nielsen Book Data.
Nielsen казва, че продажбите на неговата по-широка категория „Библии и литургия“ са се увеличили от £7 милиона през 2019 г. до £8,1 милиона през 2024 г. спрямо само £5 милиона през 2008 г.
Докато като цяло продажбите на художествени произведения се увеличават, тези на нехудожествени книги намаляват: Nielsen регистрира 6% спад от 2023 до 2024 г. Книгите за религията обаче противоречат на тази тенденция. Говорител на Nielsen Book Data обяснява:
„Общо разходите за религиозни книги миналата година са били £25,2 милиона, което е с 3% повече на годишна база.“
Библейското общество казва, че неговият том от 2018 г. Good News Bible — The Youth Edition е „безусловно най-популярният ни“, с почти удвоени продажби от 2021 г. насам. Изданието има допълнителни обяснения, за да помогне на читателите да дешифрират значението на важни библейски пасажи и също така включва инфографика и място за добавяне на бележки.
Обикновено се приема, че религиозните вярвания непрекъснато намаляват с всяко следващо поколение. Изглежда обаче, че поколението X, родените между 1965 и 1980 г., е най-нерелигиозното поколение.
Скорошно проучване установи, че 25% от поколението X се идентифицират като атеисти, но това пада до 20% сред милениумите, родени между 1981 и 1996 г., и отново пада до едва 13% сред поколението Z, родено между 1997 и 2012 г.
Броят на хората във Великобритания, които казват, че нямат религия, обаче се покачва от 15% при преброяването от 2001 г. до 37,5% през 2021 г. Смята се, че много по-млади хора се идентифицират като „духовни”, без непременно да следват някоя от основните религии, което може да обясни защо конгрегациите на Църквата на Англия продължават да показват недостиг на деца и тийнейджъри.
Проучване през януари установи, че 62% от хората на възраст от 18 до 24 години казват, че са „много” или „доста” духовни, в сравнение с 35% от тези на възраст над 65 години.
Сам Ричардсън, главен изпълнителен директор на SPCK, каза, че данните за продажбите показват, че „ние сме в центъра на значителна културна промяна по отношение на въпросите на вярата и религията“.
„Атеизмът, който някога е бил смятан от съвременното общество за възглед на повечето рационални възрастни, изглежда вече няма същата тежест или привлекателност“, каза той. „Младите хора – Gen Z, в частност – са статистически много по-малко склонни да се идентифицират като атеисти, отколкото техните родители."
„Миналата седмица Джайлс Корен написа колона за The Times със заглавие: „Този пост ще превърне атеизма в пепел“.
Ричардсън каза, че „събития като пандемията Covid-19 и кризата с психичното здраве“ са накарали много хора да „замислят дълбоко за своята духовност“ и да искат „да си направят собствени заключения, като четат християнски книги като цяло и Библията в частност“.
Марк Уудс от Библейското общество казва, че някои от продажбите идват от „млади хора, които сами си купуват Библията, или от родители, които купуват за децата си“ и добавя, че някои идват от „църкви, които я купуват за своята младежка група или местно училище“.
Той добавя:
„Така или иначе, има много ясно увеличение на търсенето. Това изглежда произтича от разбирането, че Библията има нещо важно да каже на младите хора, и от желанието да я направим достъпна за тях.“
Стивън Евънс, главен изпълнителен директор на Националното светско общество, твърди, че цифрите са „илюстративни за различните начини, по които хората в съвременна Великобритания извличат смисъл в живота си“ като част от „непрекъснато развиващата се британска религия или вяра“.
Той казва, че задачата на неговия орган е да призовава за по-голямо разделение между религиозните институции и държавата, „за да се гарантира, че всеки може да следва собствения си път без институционално влияние или наложени концепции на други хора за доброто“.
Най-популярните издания на Библията са Новата международна версия и Библията с добри новини, повече от Библията на крал Джеймс, каза той.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Голям германски доставчик на авточасти забавя производството поради недостиг на чипове
И Турция започва да намалява покупките на руски петрол
BlackRock привлича биткойн китовете в орбитата на Wall Street
Какво представлява особеният управител за "Лукойл Нефтохим"?
KFC има проблем - младежите са влюбени в обезкостените пилешки хапки
"Газпром" продава почивна станция в Сочи със собствен плаж
Обедна емисия
Два месеца преди Еврозоната: Поскъпнаха ли фризьорските услуги?
Казусът с Бюджет 2026 навлече гнева на опозицията (ВИДЕО)
"Не ни виждат, но сме там": Мотористи от цялата страна искат толерантност на пътя
Обедна прогноза
Суперкомпютър изчисли: Арсенал ще стане шампион
Дадоха Мъри за пример в Турция
Крушарски и Филипов влязоха в нов сблъсък след дербито
Ямал скъса със секси рапърка + СНИМКИ
Неймар се завърна, но Сантос не спечели
Джамал Мусиала скоро се завръща в игра?
Седмична нумерологична прогноза за 3 – 9 ноември
Любовен хороскоп за ноември
Възстановяване на самочувствието след раздяла – какво помага?
3 упражнения, с които да намалите мазнините около талията при перименопауза
Нумерологична прогноза за 2 ноември
Таро карта за 2 ноември, неделя
Протест пред Съдебната палата в София заради загиналите по пътищата
Община Варна търси началник на отдел „Строителен контрол“
Камион изгоря в Прохода на Републиката
Ангелов: Няма опасност българите да нямат горива и да се повишават цените
Лавина затрупа и уби петима алпинисти
Тръмп след срещата си с китайския президент: Разговорът ще доведе до траен мир
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship