Дълги години по време на разцвета на феномена „Игрите на глада“, Lionsgate хвърляха луди пари за пищни партита в Кан, за да промотират франчайза. Частни вили бяха превръщани в лъскави копия на столицата от филмите – с келнери в екстравагантни перуки, шоколадови фонтани, които не спираха с часове, и планини от цветни макарони, достатъчни да нахранят малък град. Организаторите очевидно бяха пропуснали критиката към капиталистическия разкош, заложена в историята, но въпреки това партитата бяха шеметни.
Изненадващото е, че години наред именно тези партита бяха единствената причина Дженифър Лорънс изобщо да се появи в Кан. Въпреки че е от онези бляскави, носителки на „Оскар“ актриси, които фестивалът обожава, тя никога не бе представяла филм в официалната програма.
До сега.
На пресконференция в неделя, посветена на новия ѝ филм „Die My Love“, Лорънс самата се изненада.
„Наистина не мога да повярвам, че съм тук с теб и това се случи“, обърна се тя към режисьорката Лин Рамзи.
Лентата, по едноименния роман на Ариана Харвиц, вече е обект на сериозен „Оскар“ шум заради ролята на Лорънс – може би най-дръзката в кариерата ѝ досега.
В „Die My Love“ тя си партнира с Робърт Патинсън и определено се превръщат в дуото, от което не сме знаели, че имаме нужда.
Те играят младата двойка Грейс и Джаксън, опитващи се да се справят с тежката следродилна депресия на Грейс. В началото тя изглежда просто уморена и затворена, реагира остро на разговорливи касиерки и мърмори под нос
„Всички пощуряват малко през първата година. Ще се върнеш към себе си“, казва ѝ свекървата (в ролята – Сиси Спейсък).
Но Грейс не се връща. С натрупването на напрежение между нея и Джаксън, тя започва да се държи все по-деструктивно – минава през стъклена врата, съблича се до бельо на детско парти – всичко, само за да почувства нещо, което да я извади от емоционалния ѝ ступор.
Филмът е труден за гледане, но Лорънс се хвърля в ролята с пълно отдаване, пише Variety.
На пресконференцията актрисата разкри, че по време на снимките е била в четвъртия месец от втората си бременност.
„Имах страхотни хормони. Това беше единственият начин да се потопя в такива сурови емоции“, казва тя.
Въпреки това, Лорънс сподели, че е трябвало ясно да отдели себе си от Грейс и сподели, че като "майка ѝ е било много трудно да не реагирам по свой начин, а да се остави на нейните избори.“
Попитана дали родителството я е променило творчески, тя кимна: „Не знаех, че мога да чувствам толкова много, а професията ми е изцяло свързана с емоциите. Почти като мехур по кожата – ставаш супер чувствителен. Те промениха живота ми – и го направиха по-добър. Промениха и начина, по който играя. Горещо препоръчвам да имаш деца, ако искаш да си актьор.“
Патинсън отстрани ѝ приглася, че да имаш дете ти дава огромен запас от енергия и вдъхновение. Лорънс повдигна вежда на това иречение и той бързо доуточни, че стана въпрос за "различен вид енергия".
„Този въпрос е невъзможен за мъж да го отговори правилно“, допълни той.
В интервю преди три години Лорънс разказваше с ентусиазъм как развива свои проекти като „Die My Love“ – точно от онези предизвикателни драми, които преди са ѝ забранявали да приема, докато е била върха на славата си с „Игрите на глада“. През 2018 г. тя дори напуска CAA – агенцията, която я е представлявала десетилетие.
С „Die My Love“ Лорънс буквално се хвърля в дълбокото още преди първия снимачен ден.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.„Лин ни каза, че иска сцена, в която да се нападнем като тигри. И добави: "Ще го направите голи, нали?" Това беше първият ден“, спомня си актрисата.