Работата с клиенти изглежда лесна и проста и често дори не се изисква някакво специално образование за практикуването ѝ, но това е погрешно.
Много често самите клиенти се оплакват от лошия и неподходящ подход на служителите към тях. Ето и къде грешат компаниите, когато наемат хора за работа с клиенти и кои са най-погрешните практики в това отношение:
1. Не наемат персонал с правилните характеристики. Някои фирми подценяват „човешкия материал“. Не всеки служител може да работи лице в лице (или по телефона) с клиентите, но това е реалността. Компаниите трябва да наемат служители със следните важни характеристики – топло излъчване, емпатия, способност за работа в екип, добросъвестност, нежен/мил тон на гласа и оптимизъм.
2. Компаниите смятат, че новите служители нямат нужда от дълго обучение. Фирмите масово показват на новия служител какви са задълженията му първите ден-два, след което го пускат „в дълбоката вода“ сам да се ориентира в обстановката. Но работата с клиенти изисква дълго обучение и ежедневен инструктаж и компаниите трябва да инвестират време и усилия в тази насока.
3. Допускат се служители със занемарен външен вид, които да работят с клиентите. Качественото техническо обслужване на клиента е важно, но не е всичко, което има значение. Адвокатите, лекарите и инженерите знаят, че външният им вид също е определящ за това дали клиентът (пациентът) ще им се довери. Клиентът може да съди служителя за мръсните му обувки или за червилото по зъбите му точно толкова, колкото и за навъсеното му изражение и архаичната му несръчност.
Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Постигат ли българските компании международните стандарти за равенство на половете?
Toyota инвестира близо 1 млрд. долара в увеличаване на производството на хибриди в САЩ
Защо устойчивите текстилни продукти осигуряват конкурентно предимство
Лийф: Сега започва най-трудната част от мира в Газа
Бедните страни са получили заеми за 1 трлн. долара от Китай - както и богатите
Паскал Донаху напуска европейската политика, за да ръководи Световната банка
Димитър Димитров - Херо за "Ботев" (Пловдив): Тази година ще боледуваме
КТ "Подкрепа" обяви протести на държавната администрация заради ниските заплати
Централна прогноза
Черен петък 2025: Не вярваме изцяло на намаленията, но ще изхарчим милиони
Бюджетът на НЗОК мина на косъм, напрежение около парите за младите лекари
Еуфория в Разград: Лудогорец го направи
„Файтърс – НСА“ спечели второ място на международен турнир по карате шотокан
Вили Вуцов изригна: Абе, ти си луд бе, защо се обаждаш, защо се мешаш
Геро ще свири на ЦСКА
Националки на България бият в Гърция
Левски, ЦСКА и Лудогорец в битка за играч от Втора лига
10 постни рецепти за Деня на семейството
Нумерологична прогноза за 2026 година
Шоколадов тарт без печене и без захар
Beverly Hills Polo Club: Спортен шик за есента
Маникюри за зодия Козирог (+Снимки)
„Да обичаме себе си е най-важният урок, който хашимото и всяка болест иска да ни даде“
Искат Църквата да обяви кучето Мая за мъченик и да я честваме на 14 май
Спипаха мъртво пиян шофьор на камион във Варна
Омбудсманът поиска оттегляне увеличението на цените за паркиране в София
Милиони сайтове са недостъпни заради глобален срив в Cloudflare
Оправдаха Лена Бориславова по делото „Корал”
Какво убива животните в океана
Откриха следи от живот на Земята, по-стари от 3,3 млрд. години
Дефицит на две вещества може да доведе до развитието на зрително увреждане
Франция ще тества в орбита спасителен скафандър за бъдещ пилотиран кораб
НАСА представя материали за 3I/ATLAS на специален брифинг: Какво да очакваме
Vega C ще изведе в орбита южнокорейския KOMPSAT-7 на 28 ноември