Орехите са сериозен източник на антиоксиданти, фибри, протеини, витамини и минерали. Именно поради ценните си вещества орехите се нареждат на първо място сред ядките като здравословен природен продукт, съобщават учените.
Освен че притежават всички хранителни вещества, необходими за здравословния начин на хранене, орехите съдържат високи нива на защитни антиоксиданти, които се противопоставят на влиянието на вредните свободни радикали.
Чрез ядките се набавят 8% от дневното потребление на антиоксиданти.
Проучванията показват, че редовната консумация на ядки понижава риска от сърдечни заболявания, някои видове рак и диабет тип 2. Досега обаче не беше ясно коя ядка е номер 1 по здравословни качества. За да отговорят на този въпрос, учени анализират 9 различни вида ядки: орехи, бадеми, фъстъци, шамфъстъци, лешници, бразилски орехи, кашу, пекан и макадамия.
Шепа орехи съдържа два пъти повече антиоксиданти от другите ядки, казва ръководителят на изследването д-р Джо Винсън от университета в Скрантън в Пенсилвания, САЩ. Учените установяват, че веществата, съдържащи се в тях, са между 2-15 пъти по-мощни от витамин Е, известен със своите антиоксидантни свойства.
За да усвоим всички полезни свойства и да извлечем максимална полза за здравето ни, препоръчително е да консумираме по 7 сурови ореха на ден. Топлинната обработка отнема от качествата на антиоксидантите в ядките, съветва д-р Джо Винсън.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Dow се срина с над 900 пункта, разпродажбите в сектора на чиповете се засилиха
САЩ тайно са помогнали за износа на над 100 млн. барела петрол през Ормузкия проток
OpenAI се присъединява към IPO манията за изкуствен интелект за 3,6 трлн. долара
Porsche няма да произвежда изцяло електрическа версия на 911
Експерт: До 2030 г. AI и центровете за данни може да консумират ток колкото цяла Япония
Правителството осигури над 25 млн. евро по бюджета на Фонд „Земеделие“
Забрани, вярвания и традиции за църковния празник на 11 юни
Времето в четвъртък, 11 юни: Слънчево утро, опасни гръмотевични бури следобед
Хороскоп за 11 юни: Неочаквани възможности и силни емоции за всички зодии
AI намалява стреса и риска от медицински грешки в болниците
Плодовете, които мощно подобряват сърдечното здраве при преддиабет
Странни пътни знаци в Европа, които шофьорите трябва да познават
Спортът по телевизията днес, 11 юни
Мачовете по телевизията днес, 11 юни
Хамилтън е сигурен: Първата ми победа с Ферари е близо
Тайсън Фюри избесня
ЦСКА ще играе първите си мачове в Лига Европа на стадион "Васил Левски"
Дунав Русе пусна абонаментни карти по 120 и 160 евро
Нумерологична прогноза за 11 юни
Испанска рецепта за хрупкави чушлета Падрон (pimientos de Padrón)
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Ново европейско проучване: Българите са против приемането на Украйна в ЕС
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос