Солта може да не е толкова вредна за здравето, колкото гласи широко разпространеното схващане, предаде Ройтерс, позовавайки се от белгийско изследване.
Специалисти от университета на Льовен са установили, че за хората, които употребяват големи количества сол, рискът от повишено кръвно налягане не е по-висок, отколкото за тези, които използват по-малки количества от подправката. Оказало се също, че процентът на смъртните случаи от сърдечносъдови заболявания сред хората, консумиращи повече сол, е по-малък, отколкото сред тези, които ограничават солта.
"Откритието ни не подкрепя настоящите препоръки за ограничаването на приема на сол сред общото население", пишат авторите на проучването.
Изследването е обхванало 3700 европейци. Те били разделени на три групи според високата, средна или ниска консумация на сол. Никой от участниците не е страдал от сърдечносъдово заболяване в началото на проучването. Изследваните лица били наблюдавани в продължение на осем години.
Направеният анализ на данните от проучването е показал, че вероятността от повишено кръвно налягане или развитие на сърдечносъдови болести не се различава в трите групи. Сред участниците от групата с най-ниска консумация на подправката обаче бил отчетен по-висок процент на смъртност от заболявания на сърцето, а сред тези от групата с най-висока консумация - най-нисък.
От американския Център за контрол и превенция на болестите обаче критикуват белгийското изследване като недостатъчно мащабно и разнообразно по отношение на етническа принадлежност. В САЩ е препоръчителна консумацията на по-малко от 2300 милиграма сол дневно и 1500 милиграма за хора, изложени на по-голям риск от високо кръвно налягане и сърдечносъдови заболявания.
(БТА)

Погребението на иранския аятолах Али Хаменей ще се състои през юли
Ще оцелее ли проектът за съвместния френско-германски боен танк?
Нагел: Цените ще останат по-високи, дори и войната в Иран да приключи скоро
Иран вероятно е възстановил арсенала си с ракети руско производство
Как войната на Тръмп с Иран засили политическото влияние на Педро Санчес
Камен Колчев: Отварянето на пазара на ДЦК за гражданите ще е от полза както за тях, така и за фиска
Трима души загинаха при катастрофа в Пловдивско
Магнитна буря връхлетя Земята след мощно слънчево изригване
Затвориха известен плаж в Гърция заради изтичане на отпадни води в морето
Година след кошмара в село Ягода: Всички задържани за "дома на ужасите" са на свобода
Кола се заби в стълб и затрудни движението по булевард във Варна
Светият Синод се обяви против провеждането на "София прайд"
Арсенал троши 40 млн. евро за грък
Талантлива българка прави фурор в Мадрид
Екшън!Обраха Англия в Канзас
Ботев Пд се похвали и обяви важна новина
Отличен подиум за Никола Цолов в Барселона
Милан взима нов шеф от Бундеслигата
Седмична нумерологична прогноза за 15 – 21 юни
Пухкави милинки с кисело мляко
Защо на някои хора им е трудно да проявяват емпатия
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
10 летни разядки със сирене
Кажете сбогом на тъмните кръгове: 5 домашни маски с видим ефект
Нов ужас на пътя! Трима души загинаха в катастрофа
Доставките на самолетни горива у нас за лятото са гарантирани
Никола Цолов завърши трети в спринта в Барселона
Хороскоп за 14 юни 2026
Автобус катастрофира във Варна
Част от футболистите на Черно море минаха медицинси прегледи
„Хъбъл“ засне рояк от галактики
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“