Голямото количество сол е вредно не само за сърцето, но и за мозъка, предупреждават канадски лекари.
Възрастните хора, в чиято храна има много сол и които не се движат, губят умствените си способности по-бързо от останалите, които спазват здравните препоръки.
Вредата от солта за сърцето е добре известна, но въздействието й върху мозъка се изследва за първи път, напомня "Дейли мейл".
Учените от университета на Торонто, в продължение на три години, проследили колко сол приемат и колко се движат 1262 мъже и жени на възраст от 67 до 84 години.
Те оценили и умственото им състояние в началото на изследването и в края на всяка година.
Резултатите показват, че комбинацията от много сол и липса на движение е особено пагубна за по-възрастните.
За "голямо количество" се счита над 3090 мг чист натрий. Това е малко повече от чаена лъжичка (7,7 г). Толкова сол се съдържа в три и половина сандвича Биг Мак. Някои от участниците в изследването са приемали почти три пъти повече сол.
Предишно изследване показа, че хората, които намалят приеманата сол с около 3 гр дневно, колкото има в шест филии хляб, намаляват с една четвърт опасността от сърдечно-съдови заболявания, допълва БТА.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
ОАЕ отключват милиарди долари за Иран
Anthropic спря достъпа до водещи АІ модели заради забрана за чуждестранна употреба от САЩ
Времето и логистиката в Черно море остават основен двигател на световните цени на пшеницата
След успеха на SpaceX на борсата Tesla вече не е „златното дете“ на Илон Мъск
ООН отчете най-много убити и ранени мирни жители за месец в Украйна от 2022 г. насам
Удвояването на периода за гражданство удари най-популярната програма "Златна виза" в Европа
Село Студенец: От живот, изпълнен с детски смях, до забравен балкански край (ВИДЕО)
Деца подават сигнали срещу родителите си за употреба на наркотици
В "Операция История" на 14 юни от 16:30 часа: Каква е истинската история на цар Иван Срацимир?
БСК за "кошница с грижа": Цените няма да се понижат, някои от санкциите са прекомерни
Новолуние в Близнаци на 15 юни: Вселената предлага нови възможности и големи промени
Роналдо преди Мондиал 2026: В отлична форма съм, Португалия може да зарадва нацията
Хакими преди Мароко – Бразилия: Готов съм да спра Винисиус, няма фаворит
Карлос Насар и Нургюл Салимова избраха чуждия флаг: България прогони своите феномени
Анчелоти потвърди: Неймар пропуска старта на Мондиал 2026, под въпрос е и за груповата фаза
Ще има ли бомбастичен трансфер? Янев реши за Десподов
Роберто Мартинес: Кристиано Роналдо е незаменим и истинска легенда на футбола
Пухкави милинки с кисело мляко
Защо на някои хора им е трудно да проявяват емпатия
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
10 летни разядки със сирене
Кажете сбогом на тъмните кръгове: 5 домашни маски с видим ефект
Любовен хороскоп за 15 – 21 юни
Стотици варненци остават без вода днес
Нора Недкова съди Марк Зукърбърг
Експерти: Нужна е нова стратегия относно пътната безопасност
6-месечно бебе почина в болницата в Търговище
Сериозен брой ухапани от кърлежжи във Варна и региона
Военен самолет се разби на летище
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана