Възрастните хора, които приемат всекидневно аспирин, са изложени на двойно по-висок риск да развият дегенерация на макулата в напреднал стадий – най-честата причина за загуба на зрението с напредването на възрастта, съобщи Ройтерс.
Данните от проучването не показват, че аспиринът причинява загуба на зрението. Резултатите обаче сочат, че той по някакъв начин изостря състоянието, като се има предвид колко много хора го приемат всеки ден за сърдечносъдови заболявания.
"За хората, страдащи от дегенерация на макулата, вероятно не е най-добрата препоръка да пият аспирин", казва Уилям Кристън, специалист, който не е участвал в изследването. Авторите на проучването от Института за невронауки в Холандия са събрали данни за здравето и начина на живот на близо 4700 души над 65-годишна възраст. Изследването е обхванало няколко европейски страни – Норвегия, Естония, Великобритания, Франция, Италия, Гърция и Испания.
От 839 участници в проучването, които приемали аспирин всекидневно, 36 страдали от напреднала форма на болестта, известна като влажна макулна дегенерация - или четирима на всеки 100 души. За сравнение – само двама на всеки 100 души, които рядко пиели аспирин, страдали от същия тип заболяване.
Влажната макулна дегенерация е по-рядката форма на заболяването, но е свързана със значителна загуба на зрение. По-разпространената суха форма протича по-леко, но също уврежда очите. Двете форми на макулна дегенерация съставляват водещата причина за загубата на зрение сред хората над 60-годишна възраст.
Авторите на проучването са установили, че употребата на аспирин не е свързана със сухата макулна дегенерация, нито с ранните стадии на заболяването, съобщава още БТА.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
По колко начина Кевин Уорш ще разочарова Доналд Тръмп?
S&P 500 и Nasdaq затвориха на по-ниски нива, повлечени от технологичните акции
Оптимизмът сред малкия бизнес в САЩ спада до най-ниското си ниво от 2024 г.
Експерти: Ниските лихви ще подкрепят пазара на имоти у нас
Пенсионните фондове ще съобразяват стратегиите си с пазарни индекси
BYD: Скоро делът на електромобилите в Китай ще достигне 80%
Технически проверки забавят полетите в Атина на 10 и 11 юни
Токсична риба превзема Средиземно море и плаши рибарите
Забрани за църковния празник на 10 юни: Не се канят нечетен брой гости на трапезата
Времето днес: Летни температури до 32° и следобедни бури
Хороскоп за 10 юни 2026 г.: Приятни изненади и добри новини за част от зодиите
Кой е по-луд? Атлетико отказа 150 млн. евро от Реал за Паяка
Мондиал 2026 ще бъде Световното първенство на хаоса
Англия - Коста Рика
Серина Уилямс се завърна с победа на корта
Кими Антонели влезе в елитна компания след поредния си триумф
Спортът по телевизията днес, 10 юни
Нумерологична прогноза за 10 юни
Дневен хороскоп за 10 юни, сряда
Гръцка бугаца (Bougatsa): сладка баница с крем
Лесен трик, с който доматите ще раждат два пъти повече
Семейният филм „Ема и Шоколандия“ с онлайн премиера
5 дизайнерски трика, с които холът става два пъти по-голям
Днес ще е слънчево, но следобед идват облаци
Куриер де Балкан: България блести на международната сцена с Джирото и победа на Евровизия
Голяма бяла акула е заснета в централната част на Средиземно море
Световните конфликти достигнаха връх през 2025 г.
Директорът на „Евровизия“ : България впечатли с изключително бързата реакция на институциите
Зеленски пред „Гардиън“: Русия губи инициативата, а войната постепенно се обръща в полза на Украйна
Учени предлагат необичайна защита от слънчевите бури
На 9 юни 1985 г. спускаемият апарат „Вега-1“ се отделя за историческа мисия
Първият чех ще лети до МКС през 2027 г.
Обновиха правилата: Ето как светът трябва научи, ако бъде открит извънземен разум
Изненадва ли НАСА с имената в екипажа на мисията „Артемида III“
Мощен вятър излиза от гигантската черна дупка – какво означава откритието на астрономите