Ежедневната консумация на диетична кола увеличава риска от сърдечен удар или инсулт, смятат американски учени.
Проучването не доказва, че диетичната кола е единствената причина за повишената опасност, но се открива връзка, която може да се дължи на наличието на нездравословни навици на участниците, предполага водещият изследовател Хана Гарднър от Училището по медицина Милър към Университета на Маями.
Според учените консуматорите на диетична кола по принцип са склонни към проблеми с теглото и по-често имат сърдечносъдови рискови фактори, като високо кръвно налягане и холестерол, диабет.
В проучването участват 2 564 души на възраст 69. Десетилетие по-късно 591 мъже и жени получават сърдечен удар, инсулт или не преживяват сърдечносъдово заболяване, включително 31% от хората, които пият диетична кола всекидневно в началото на проучването.
Редовната консумация на напитката е свързана с 44% по-висок риск от сърдечен удар или инсулт, в сравнение с 22% при хората, които я консумират рядко или никога.
Все още не е ясно по какъв начин диетичната кола се отразява негативно на здравето, обясняват учените. Изследванията продължават.
Резултатите са публикувани в Journal of General Internal Medicine.

Военната прокуратура и ДАНС проверяват договори в Министерството на отбраната
Бюджетната комисия прие поемането на нов дълг до 3,8 млрд. евро
САЩ и Израел вече не могат да крият различията си относно Иран
Мила Христова: Може да се наложи отлагане на мачове на Мондиал 2026 при висок топлинен стрес
Transform IT Awards отличи технологичните иновации на бизнеса
Макроикономист: Процесът на преструктуриране ще отнеме на правителството две години
Защо ананасът е полезен за храносмилането?
Дете е в критично състояние след удар с колело в камион в Лъки
Мечки нападнаха туристи в Румъния
Язовирите у нас са пълни на 82%, няколко от тях преливат
Обедна емисия
Диян Божилов се завърна начело на Добруджа с договор за три години
Рейчъл Буш
Истина е! България иска да приеме Евро 2036
Турци идват за национал на Левски
Напуска ли ЦСКА? Янев чака крило за съдбоносен разговор
ЦСКА вече преговаря с ПАОК за Десподов!
5 дизайнерски трика, с които малкият хол става два пъти по-голям
Как всяка зодия преживява раздяла
„Разговорите“ от Алисън Уд Брукс: Науката за общуването и изкуството да бъдем себе си
10 навика, подсказващи за ниска интелигентност
5 супи за Петрови пости
Кои летни напитки ни дават енергия и кои храни ни изтощават?
Украински туристи чакат до 12 часа на границата с Румъния по пътя към България
Музеят на Възраждането във Варна организира занимания за деца през лятото
Вече 3 месеца неизвестен стрелец се прицелва в търговски обекти и сгради във Варна
Пенсиите да се вдигнат със 7,8% по швейцарското правило от 1 юли, обсъжда НОИ
Пет години от катастрофата на МиГ-29 край Шабла, при която загина Валентин Терзиев
Общински съветници отново алармираха за незаконен строеж в Морската градина
Изненадва ли НАСА с имената в екипажа на мисията „Артемида III“
Мощен вятър излиза от гигантската черна дупка – какво означава откритието на астрономите
„Обаждане“ от отвъдното: 7 зловещи знака, че някой се опитва да се свърже с вас
Откриха нова линия на симетрия на Земята: Разделя я на източно и западно полукълбо
Уникални същества, открити в китайски пещери
Най-големият корал в света, на повече от 2000 г., бе открит край Марианските острови