Подценява се съдържанието на захар в плодовите напитки, предупреждават експерти. Консумацията им може да доведе до по-висок от препоръчителния дневен прием на калории, според проучване на университета на Глазгоу.
Учените проследяват хранителните навици на 2000 души във Великобритания и откриват, че липсва осведоменост за съдържанието на захар в газирани напитки, както и в шейкове и плодови сокове.
Анкета сред доброволците показва, че чрез консумацията на напитките се приемат до 450 калории на ден, което представлява 1/4 от дневния калориен прием на жените и 1/5 от този на мъжете. Учените установяват и че липсва осведоменост за съдържанието на захар в напитките.
За целите на проучването участниците трябва да посочат, по тяхна преценка, какво е съдържанието на захар в няколко популярни напитки. Оказва се, че те го подценяват с между 2-4 чаени лъжички в натурален сок от ябълка и портокал, кофеинови енергийни напитки и различни шейкове.
Участниците подценяват и съдържанието на захар в сока от нар, с почти 18 чаени лъжички.
Британската асоциация на производителите на безалкохолни напитки заявява, че нивото на захар в напитките не е скрито и е ясно обозначено на етикета на продукта, включително и съдържанието на калории.
Прекомерната консумация на безалкохолни напитки води до затлъстяване и е основен рисков фактор за заболявания като диабет, високо кръвно налягане, сърдечни заболявания и инсулт, предупреждават учените.
Твърде високото съдържание на захар в подсладените напитки може значително да допринесе за развитие на затлъстяване, подчертава водещият изследовател проф. Навеед Сатар. Някои разновидности на напитките, като натуралните плодови сокове и шейкове, които се възприемат като “здравословни“ опции, също могат да бъдат с високо съдържание на захар, допълва експертът.
Хората, които имат проблеми с теглото, трябва да намалят консумацията на подобни сокове и да я заменят с прием на повече вода или диетични напитки, съветват още учените.

Dow се срина с над 900 пункта, разпродажбите в сектора на чиповете се засилиха
САЩ тайно са помогнали за износа на над 100 млн. барела петрол през Ормузкия проток
OpenAI се присъединява към IPO манията за изкуствен интелект за 3,6 трлн. долара
Porsche няма да произвежда изцяло електрическа версия на 911
Експерт: До 2030 г. AI и центровете за данни може да консумират ток колкото цяла Япония
Правителството осигури над 25 млн. евро по бюджета на Фонд „Земеделие“
Забрани, вярвания и традиции за църковния празник на 11 юни
Времето в четвъртък, 11 юни: Слънчево утро, опасни гръмотевични бури следобед
Хороскоп за 11 юни: Неочаквани възможности и силни емоции за всички зодии
AI намалява стреса и риска от медицински грешки в болниците
Плодовете, които мощно подобряват сърдечното здраве при преддиабет
Национал на България подписва с Левски
Мексико - Южна Африка
Световното по футбол започва днес: Мексико открива "Мондиала" срещу Южна Африка
Световното първенство крие здравни рискове
Камил Солд
Драма с Везенков в Гърция. Пети мач ще реши титлата
Нумерологична прогноза за 11 юни
Испанска рецепта за хрупкави чушлета Падрон (pimientos de Padrón)
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Ново европейско проучване: Българите са против приемането на Украйна в ЕС
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос