Според проучване пиенето на 3 чаши кафе дневно понижава риска от рак на матката с 25%, докато приемането на 1-2 чаши го смъква само със 7%. При безкофеиновото кафе, две и повече чаши на ден са достатъчни да намалят риска с 22%.
Научният екип анализира медицинските данни на 67 380 дами с рак на матката, като обръща специално внимание на приема им на кафе за период от 26 години.
Ендометриалният карцином е най-разпространеното раково заболяване на пикочо-половата система при жени от развитите държави, с над 142 200 нови диагнози всяка година. Над 39% от тях се дължат на затлъстяване, като най-честият им подтип е Еndometrioid adenocarcinoma. Този тип рак се появява до 10-15 години, след като е преминала менопаузата и е свързан с завишената употреба на естрогенни препарати.
Вече е доказано, че кафето предпазва от диабет със своето действие върху инсулина, но учените теоретизират, че действието му върху раковото развитие е все още несправеливо неизучено.
Едуард Джиовануччи, лекар и професор по Хранене и епидемиология от Харвард и автор на проучването заявява, че кафето набира популярност като напитка, която защитава организма от ракови образувания, съвързани със затлъстяване, естроген и инсулин.
В кафето се намират много повече антиоксиданти, отколкото в плодовете и зеленчуците, обяснява той. Флаваноли, антоцианиди, метилпиридиниум и други антиоксиданти се извличат най-добре от екстракция или приготвяне на кафе „Еспресо”, докато вареното и инстантно са с по-малко антиоксиданти.
Още полезни новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg.

Иран отхвърли твърдението на Тръмп, че ще подпише мирно споразумение в неделя
АІ може да анализира кризи, но не можа да договаря мир
Кадър на деня за 14 юни
Полша търси нови двигатели на растеж, за да се конкурира с големите играчи
Brexit направи Великобритания по-бедна
Италиански компании настъпват в Германия
Чипс от тиквички с дзадзики сос по гръцка рецепта
България отстъпи с 0:3 пред Сърбия в Лигата на нациите
Късмет и отлични финанси за 6 китайски зодии на 15 юни 2026
Пускат предсрочно метрото при станции "Театрална" и "Хаджи Димитър"
Рецепта за домашна лимонада с цели лимони и мед
Уемби: Ще използвам това разочарование за мотивация
„Самураите“ не позволиха на „лалетата“ да разцъфнат на старта на Мондиал 2026
Нидерландия – Япония 2:2
Спортът по телевизията днес, 15 юни
Мачовете по телевизията днес, 15 юни
Швеция – Тунис
Таро карта за 15 юни, понеделник
13 мисли, с които да намалите бързо напрежението
Дневен хороскоп за 15 юни, понеделник
Лесен и здравословен кекс без захар и брашно
Цветове, които отиват страхотно на сини дънки
Зодията ви издава какво ви държи будни през нощта
Германия разгроми Кюрасао със 7:1
Илияна Йотова откри официално Световното първенство за спортисти със синдром на Даун в София
Бебе се роди в линейка
Ударна акция: Арестуваха 36 души по обвинение, че са част от "Калашниците"
Демерджиев: Мръсните пари ще бъдат изкарани на светло
Люис Хамилтън спечели първата си победа с Ферари
Открит ли е извънземен живот? Какво всъщност мислят учените
„Хъбъл“ засне рояк от галактики
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята