Четири от пет сърдечни удара при мъжете могат да бъдат предотвратени благодарение на здравословния начин на живот. Това означава да се избягва тютюнопушене, прекомерна консумация на алкохол, консумация на т.нар „джънк фуд“ и обездвижване според данните на ново проучване.
Изследователите оценяват начина на живот на 20 721 мъже на възраст между 45 и 79 години за период от 11 години.
Оказва се, че тези, които се стремят да водят здравословен начин на живот, са с 86% по-малко застрашени от сърдечен удар, в сравнение с тези, които не пазят здравето си.
По-малък е рискът при непушачите, при тези, които извършват физическа активност за минимум 40 мин. всеки ден, консумират алкохол в умерени количества и редовно хапват плодове, зеленчуци, бобови култури, ядки, пълнозърнести храни, риба и млечни продукти. Освен това, при тях обиколката на талията е по-малко от 95 см.
По думите на водещия изследовател – Агнета Ейксън от Института Каролинска в Стокхолм, не е изненада, че здравословните навици понижават риска от инфаркт. Изненадващото в случая е колко драстично той намалява, вследствие на тези фактори.
Изследователите обясняват, че само здравословният хранителен режим и умерената консумация на алкохол могат да понижат вероятността от инфаркт с 35%. Те допълват още, че повечето случаи на сърдечни пристъпи са вследствие на коронарна болест на сърцето – състояние, което до голяма степен е предотвратимо.
Данните от проучването са публикувани в Journal of the American College of Cardiology.
Повече полезна здравна информация може да намерите на Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

S&P 500 отстъпи от рекорда, но затваря трета поредна седмица на зелена територия
Теодор Джамов: Бойните спортове са достъпни, всеки може да тренира
Един от ключовите петролни терминали на Русия спря работа
AI излиза от софтуера и започва да решава реални проблеми
Седемгодишните облигации на "Старком Холдинг" ще се търгуват на EuroBridge от 17 август
Тръмп защити балната си зала, представяйки я за част от военен комплекс
Бременност - най-важните прегледи през 9-те месеца
Рецепта за сьомга със зеленчуци на фурна
9 начина на готвене – от най-здравословния до най-нездравословния
Защо роботизираните заводи все още имат нужда от човешкия фактор?
Късна емисия
Стилияна Николова спечели сребро в многобоя на Световното и квота за Олимпиадата
Спортът по телевизията днес, 15 август
Мачовете по телевизията днес, 15 август
Илиан Илиев: Преди години трудно допускахме голове, а сега е обратното
Страхотно! Стилияна Николова донесе първи медал за България и квота за Лос Анджелис 2028
ЦСКА 1948 обърна Черно море и излезе на върха
Роналдо и Джорджина подписали предбрачно споразумение
Днес е Голяма Богородица
Таро карта за 15 август, събота - Тройка чаши
3 зодии привличат финансов успех в седмицата от 17 до 23 август 2026
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
Дневен хороскоп за 15 август, събота
5 поверия за Голяма Богородица
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Басейнова дирекция: Българското крайбрежие е чисто, без замърсяване от нефтопродукти
Черноморец привлече футболист от Фратрия
200 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за седмица
Варна ще бъде домакин на международен турнир по билярд
НСИ: Над 600 хил. души в активна трудова възраст мързелуват
За Празника на Варна: Концерт на площад „Независимост“ с класическа музика