Храненето три път на ден е практика, залегнала в културата и ежедневието на голяма част от хората. Нейната полза по отношение на здравето е поставена под въпрос от някои експерти. Нещо повече – този хранителен режим се счита за вреден.
Може да се окаже, че пропускането на хранения е полезно в по-голяма степен, отколкото придържането към строг хранителен режим.
Според историка Абигали Карол тази практика е част от културата на европейците, която те налагат и на американците. Този навик бива унаследяван от идните поколения като здравословен, докато в същото време няма категорични доказателства в подкрепа на твърдението, пояснява още Карол. Тя развива темата в книгата си „Three Squares: The Invention of the American Meal“.
Така например славата на закуската като най-важното хранене за деня до голяма степен е наложена от рекламните кампании за зърнени закуски и натурални сокове. В данните от проучване от 2014 г., проведено от изследователи от Университета в Бат, Великобритания, не се открива никаква разлика по отношение на приема на калории през деня сред закусвалите и незакусвалите.
Тези, които закусват, изгарят повече калории, но това са допълнително приетите калории, а нетната консумация за деня си остава еднаква, в сравнение с тези, които не закусват.
Съмнения по отношение на ползите от строгия хранителен режим се долавя и от резултатите на други проучвания. Така например в анализа на едно такова, публикувано в сп. Cell Metabolism, се установява, че храненето през осем часа може да помогне на отслабването.
От данните на лабораторно изследване сред животински организми става ясно, че тези, които се хранят през осем часа, са по-здрави и по-слаби. Установява се, че при консумацията на три по-големи ястия за деня и шест по-малки броят на калориите е еднакъв. Режимът, при който се приемат те се оказва от значение.
Повече полезна информация може да прочетете в рубриката "Хранене" на Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Каква е дефиницията за успешно лидерство днес?
Паниката за бензин в Южна Русия се разраства, атаките по рафинерии продължават
САЩ извършиха удари срещу Иран в отговор на свален хеликоптер Apache
Депутатите все пак ще замразят заплатите си
По колко начина Кевин Уорш ще разочарова Доналд Тръмп?
S&P 500 и Nasdaq затвориха на по-ниски нива, повлечени от технологичните акции
Управителят на НЗОК доц. Петко Стефановски подаде оставка
САЩ и Иран си размениха удари след свалянето на американски хеликоптер
Рецепта за пикантни пилешки гювечета с гъби, лук и кашкавал
Директор в ЦСКА с големи разкрития, помирява Янев с Кюстендилеца + ВИДЕО
Славен клуб на Ботуша твърдо иска Веласкес за треньор
Резервата Меси вкара от дузпа, Аржентина мачка с 3:0
Мачовете по телевизията днес, 10 юни
Двама нови започват с Левски днес
Реал плаща на Бенфика 15 млн. евро за Специалния
13 маникюра в екзотични цветове: За ярко и красиво лято (+Снимки)
Нумерологична прогноза за 10 юни
Дневен хороскоп за 10 юни, сряда
Гръцка бугаца (Bougatsa): сладка баница с крем
Лесен трик, с който доматите ще раждат два пъти повече
Семейният филм „Ема и Шоколандия“ с онлайн премиера
Над 100 тона отпадъци събрани във Варна по време на кампанията „Да изчистим България заедно“
В сила е пропускателен режим по алеите "Дамба" и "Двореца" в Балчик
Киселова: Докладът на ДАНС за Баба Алино съдържаше информация, засягаща националната сигурност
Три зодии, на които животът често предоставя възможности в изобилие
Виц на деня - 10 юни
Ето къде няма да има ток днес във Варна
НАСА обяви екипажа на „Артемида III“: Четирима астронавти, сред които и първият европеец
Учени предлагат необичайна защита от слънчевите бури
На 9 юни 1985 г. спускаемият апарат „Вега-1“ се отделя за историческа мисия
Първият чех ще лети до МКС през 2027 г.
Обновиха правилата: Ето как светът трябва научи, ако бъде открит извънземен разум
Изненадва ли НАСА с имената в екипажа на мисията „Артемида III“