Експертите на Международната агенция за онкологични изследвания, които предупредиха за канцерогенна опасност от обработеното месо, "не са призовали към отказ от консумация", а "са отбелязали, че намаляването на консумацията на тези продукти може да намали риска от рак на правото черво". Това обяви в съобщение в четвъртък Световната здравна организация, цитирана от агенция ТАСС.
Докладът на Международната агенция за онкологични изследвания потвърждава препоръката на Световната здравна организация (СЗО) от 2002 г. в доклад за храненето и хроничните заболявания. Тогава СЗО посъветва "да се намали консумацията на обработено месо, за да се намали риска от рак". Група експерти на СЗО редовно правят оценки на рисковете от храненето, се казва в съобщението на организацията. В началото на следващата година те ще имат среща, за да обсъдят новите научни изследвания, касаещи "мястото на обработеното месо в контекста на общата здравословна диета", се казва в съобщението на СЗО.
На 26 октомври Международната агенция за онкологични изследвания съобщи, че "обработеното месо е било класифицирано като канцерогенно за хората (от първа група) въз основа на достатъчно доказателства за това, че консумацията му предизвиква рак на правото черво". Според тяхната оценка "всяка 50-грамова порция обработено месо при ежедневна консумация увеличава риска от възникване на колоректален рак с 18 процента". Експертите на СЗО също не изключват опасността от възникване на злокачествени образувания на простатата и на задстомашната жлеза, пише БТА .
"Рискът от поява на рак на дебелото и правото черво заради консумация на обработено месо е неголям, но той се увеличава с увеличаване на количеството консумирано обработено месо", заяви представителят на Международната агенция за онкологични изследвания доктор Курс Щрайф.
Необработеното червено месо, като свинското, агнешкото, телешкото, овчето и конското, се отнася към категорията на потенциално опасни от гледна точка на появата на тумори. Опасността от консумация на червено месо е свързана с това, че то съдържа глифозат - вещество, което присъства в много видове хербициди. В същото време червеното месо, заради ограничения брой доказателства, е включено в група 2А, в която са продукти, чиято вреда не е напълно установена.
"Получените резултати потвърждават сегашните препоръки на общественото здравеопазване да се ограничи консумацията на месо", заяви директорът на Международната агенция за онкологични изследвания д-р Кристофър Уайлд.
Наред с това той призна, че не трябва да се отричат и полезните хранителни свойства, с които се отличават месните блюда, присъстващи в дневните дажби на голям брой жители на развитите държави.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Най-изненадващата история за икономически успех в света е...Северна Корея
По един показател SpaceX бледнее пред някои от най-горещите IPO-та в Китай
Кадър на деня за 13 юни
Луксозните европейски брандове търсят подкрепа от новите американски богаташи
Погребението на иранския аятолах Али Хаменей ще се състои през юли
Ще оцелее ли проектът за съвместния френско-германски боен танк?
Кутев: Не искаме да слагаме тавани на цените, мерките ни са най-пазарните
Катастрофа със загинал затвори пътя Казанлък-Габрово в района на град Шипка
Централна емисия
Рецепта за домашна лимонада с бъз и джинджифил
Богатство и успех за 3 китайски зодии от 15 до 21 юни 2026
Бивш на Барса и Ман Сити стана треньор на шампион
Бивш английски национал вдига тайна сватба с певица + СНИМКИ
Косич води свой сънародник от Първа лига в Локо Пд
Тотален обрат за най-скъпия футболист на Левски
Карлос Насар и Нургюл Салимова избраха чуждия флаг: България прогони своите феномени
Левски иска национал на България
Дневен хороскоп за 14 юни, неделя
Лека вечеря без угризения: бърза рецепта с киноа и зеленчуци
Седмична нумерологична прогноза за 15 – 21 юни
Пухкави милинки с кисело мляко
Защо на някои хора им е трудно да проявяват емпатия
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
Премахват сухо дърво на ската в близост до заведение на крайбрежната алея
Седмичен хороскоп 15 юни - 21 юни 2026
МЗ е дало съгласие за теглене на нов заем от МБАЛ "Света Анна" във Варна
Кола се блъсна в крайпътен стълб до "Евксиноград"
Областният управител на Варна: Незаконните постройки в Баба Алино трябва да бъдат съборени
Нов ужас на пътя! Трима души загинаха в катастрофа
„Хъбъл“ засне рояк от галактики
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“