Медицинската марихуана се използва отдавна от пациенти, страдащи от мигрена, за подобряване на състоянието им. Сега обаче става категорично ясно за науката, че тя може действително да се използва за намаляване на мигренозните пристъпи при пациентите, се пише в последния брой на journal Pharmacotherapy.
Твърдението е на база проучване на екип от Университета на Колордо, САЩ, в което участват 121 доброволци, страдащи от мигрена. От резултатите му става ясно, че честотата на мигренозните пристъпи при пациентите, използващи медицинска марихуана, пада от 10,4 на 4,6% месечно, което се приема за клинично и статистически значимо число.
103 от доброволците споделят, че честотата на мигренозните пристъпи при тях намаляват. Едва при 15 души не се отчита промяна, а при 3 се регистрира увеличаване на пристъпното главоболие за същия период от време.
Изключителен факт е, че при някои оплакващи се от 15 пристъпа месечно обичайно, те падат на един два месечно, споделя един от авторите на проучването Даниел Райн.
Изследователският екип установява още, че въздействието на марихуаната срещу главоболието настъпва по-бързо, когато тя се приема чрез инхалиране, отколкото под друга форма.
Още за ефекта на медицинската марихуана по отношение на мигрената може да прочетете на Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Porsche няма да произвежда изцяло електрическа версия на 911
Експерт: До 2030 г. AI и центровете за данни може да консумират ток колкото цяла Япония
Правителството осигури над 25 млн. евро по бюджета на Фонд „Земеделие“
Слънчевата енергия засенчва въглищата в САЩ въпреки политиките на Тръмп
Европейските пазари затвориха с разнопосочни слаби движения
С 334 млн. евро ще бъдат компенсирани енергоемки потребители на ток за три години
Рибите, които трябва да ядем по-често
Нови възможности за съвместни проекти в киното между Индия и България
Йотова: България очаква Северна Македония да изпълни критериите за членство в ЕС
Държавата отпуска 2,7 млн. евро за компенсации за детски градини и ясли
3 зодии ще открият любовта през следващите месеци
Тайсън Фюри избесня
ЦСКА ще играе първите си мачове в Лига Европа на стадион "Васил Левски"
Дунав Русе пусна абонаментни карти по 120 и 160 евро
Бленджини: Не бяхме готови да страдаме
Ден преди Мондиал 2026 американските бумъри питат „Кой е Меси?“
Вицешампионът България стартира Лигата на нациите с обрат и загуба от дебютанта Белгия
Испанска рецепта за хрупкави чушлета Падрон (pimientos de Padrón)
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Коста Каракашян завършва юбилейния пети сезон на Karakashyan & Artists с наградени спектакли и международни участия
Ново европейско проучване: Българите са против приемането на Украйна в ЕС
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос