Консумацията на евтино червено месо, обработено и наблъскано с различни хранителни добавки, има пряко влияние върху продължителността на живота, откриха учени от шотландския град Глазгоу, съобщава британският вестник The Independent, цитиран от "Фокус".
Шотландските социолози отдавна забелязали, че в Глазгоу заможните граждани живеят средно до 80 години, а продължителността на живота на бедните не надвишава 54. Досега конкретната причина за това явление не беше известна, но скорошно изследване на учени от Института за ракови изследвания към Университета в Глазгоу вдигна завесата над тази тайна.
Оказва се, че основната причина за това е, че бедните не могат да си позволят да купуват качествена храна. Евтиното, особено преработеното месо вреди на здравето на хората с по-малки материални възможности.
Изследването показва, че много хранителни добавки, използвани от производителите на евтини месни продукти, значително улесняват усвояемостта на фосфатите (вместо 60%, те биват усвоени на 100%), което прави продукта още по-вреден за здравето. Вредата от фосфатите се крие във факта, че те унищожават теломерите – крайните участъци на хромозомите, които осигуряват защита на организма от сърдечно-съдови заболявания, рак и болестта на Алцхаймер.
Според учените, за да се намали разрушителното въздействие на евтиното преработено месо върху тялото, в диетата трябва да бъдат включени достатъчно количество плодове и зеленчуци.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
САЩ извършиха удари срещу Иран в отговор на свален хеликоптер Apache
Депутатите все пак ще замразят заплатите си
По колко начина Кевин Уорш ще разочарова Доналд Тръмп?
S&P 500 и Nasdaq затвориха на по-ниски нива, повлечени от технологичните акции
Оптимизмът сред малкия бизнес в САЩ спада до най-ниското си ниво от 2024 г.
Експерти: Ниските лихви ще подкрепят пазара на имоти у нас
САЩ и Иран си размениха удари след свалянето на американски хеликоптер
Рецепта за пикантни пилешки гювечета с гъби, лук и кашкавал
Четири зодии с щастлив период до края на юни 2026
КГИР съобщи за удари по база на САЩ в Йордания
Резервата Меси вкара от дузпа, Аржентина мачка с 3:0
Двама нови започват с Левски днес
Реал плаща на Бенфика 15 млн. евро за Специалния
ЦСКА 1948 отхвърли куп оферти за 18-годишен
Славен клуб на Ботуша твърдо иска Веласкес за треньор
Славия прибира 2 000 000 евро от Цървена звезда за Балов
13 маникюра в екзотични цветове: За ярко и красиво лято (+Снимки)
Нумерологична прогноза за 10 юни
Дневен хороскоп за 10 юни, сряда
Гръцка бугаца (Bougatsa): сладка баница с крем
Лесен трик, с който доматите ще раждат два пъти повече
Семейният филм „Ема и Шоколандия“ с онлайн премиера
В сила е пропускателен режим по алеите "Дамба" и "Двореца" в Балчик
Киселова: Докладът на ДАНС за Баба Алино съдържаше информация, засягаща националната сигурност
Три зодии, на които животът често предоставя възможности в изобилие
Виц на деня - 10 юни
Ето къде няма да има ток днес във Варна
Днес ще е слънчево, но следобед идват облаци
Учени предлагат необичайна защита от слънчевите бури
На 9 юни 1985 г. спускаемият апарат „Вега-1“ се отделя за историческа мисия
Първият чех ще лети до МКС през 2027 г.
Обновиха правилата: Ето как светът трябва научи, ако бъде открит извънземен разум
Изненадва ли НАСА с имената в екипажа на мисията „Артемида III“
Мощен вятър излиза от гигантската черна дупка – какво означава откритието на астрономите