Всички знаем, че здравето и красотата започват отвътре. Но това може да се отнася и за младостта. Ако искате да се чувствате по-добре, да изглеждате свежо и да докажете, че възрастта е само някакво число, вижте на какво да наблегнете.
Антиейдж диета
Обърнете внимание на източника на протеини
Благодарение на проучвания, проведени върху различни животни, учените са открили, че ограничаването на приема на протеин може да бъде ключът към по-дълъг живот при животните.
При хората обаче проучванията трябва да се разгледат по-отблизо. Едно голямо изследване от 2014 г. предполага, че хората, които ядат по-малко протеини, живеят по-дълго от тези, които залагат на диета с високо съдържание на протеини.
Според изследването, 50-годишен човек, който яде по-малко от 45 г протеин на ден, може да очаква да живее до 82 години, докато човек, който консумира 90 г протеини на ден, ще доживее само до 78. Това може да се дължи на факта, че диетите с високо съдържание на протеини повишават нивата на растежен хормон, наречен IGF-1, за който е известно, че освен изграждането на мускули, ускорява процеса на стареене и може да увеличи риска от рак.
Следете кръвната захар
„Диета с ниско гликемично натоварване“ е техническият термин за начин на хранене, който поддържа кръвната ви захар постоянна. Това означава да ядете по-малко рафинирани въглехидрати и преработени храни – и вместо това да ядете повече постни протеини, богати на фибри въглехидрати и здравословни мазнини.
Вземете закуската като пример. Вместо да ядете зърнени храни (рафинирани въглехидрати), може да изберете парче пълнозърнест препечен хляб (богати на фибри въглехидрати) с поширано яйце (постен протеин) и нарязано авокадо (здравословна мазнина).
В едно проучване участниците с диабет са били на диета с ниско гликемично натоварване в продължение на четири месеца и това е намалило високото гликиране или втвърдяване на колагена с 25%.
Как да увеличите максимално ефекта на балансиране на кръвната захар?
- Винаги първо хапвайте протеин;
- Поръсете с оцет храната си, когато това е възможно (ябълковият оцет е добър избор).
Източник: Антиейдж диета – на какво да наблегнете, за да бъдете по-млади?
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Летище Бургас има капацитет за засилен трафик за „Евровизия“
Инвестиционните сделки с бизнес имоти у нас може да достигнат 405 млн. евро тази година
Електрическите самолети скоро ще кръстосват небето над Европа
Апартаментите за краткосрочен наем влизат в Единната туристическа система
Оттеглянето на Wall Street от покупките на жилища в САЩ променя пазара
България остава сред въглищните крепости в ЕС
Икономист: Не може да се говори за драстично поскъпване или ценово цунами
Ново земетресение от 6,9 по Рихтер удари Индонезия
Криминален журналист: Реакцията на държавата за убийството в Пловдив е неадекватна
Масови проверки по пътищата: Хванаха нова порция шофьори с алкохол и наркотици
Звезда на Реал Мадрид се скъса да хвали Жозе Моуриньо
Левски успя, "сините" подписаха с бивш играч на Ливърпул и Порто
Българката Дакота сваля гипса на двете ръце
Лудогорец – Ботев Пловдив
Феран Торес забрави бързо Барса, скъса се да хвали ПСЖ
Има ли кой да спре Арсенал? Артета ще мачка Ман Сити с най-доброто
Седмична нумерологична прогноза за 17 - 23 август
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
Омлет със зеленчуци, белтъци и извара
Любовен хороскоп за 17 - 23 август
5 насекоми, които са полезни за градината
Скариди със зеленчуци на тиган
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Фестивалната столица на България: лятото, в което музиката и киното превзеха Варна
Черно море влиза в Pro Cup – нов турнир за 720 000 евро
Във Варна започва изграждането на първите 40 подземни контейнера за смет
Доматите и червеният пипер поевтиняха с над 17% за седмица, лукът и салатата поскъпват
Иран отговори на Тръмп: Ормузкият проток ще остане ирански
Каква е рограмата на правителството в сектор "Правосъдие"?