На хората с диабет често се казва да спортуват редовно, за да останат здрави. Но натоварената програма или здравословните проблеми могат да затруднят ежедневната физическа активност.
Ново проучване показва, че дори ако хората спортуват само през уикендите, все пак могат да намалят риска от преждевременна смърт по здравословни причини или от сърдечни заболявания, съобщава уебсайтът "knowridge".
Това проучване е проведено от изследователи от водещи университети, включително Харвардския университет Т.Х. Чан за обществено здраве, Бостънския университет и Университета Вандербилт.
Те проучили здравните досиета на над 51 000 американски възрастни, които са заявили, че имат диабет. Данните са от голямо национално проучване за здравето, наречено Национално проучване за здравето, събрано от 1997 до 2018 г.
Целта била да се види как различните модели на физическа активност влияят върху продължителността на живота на хората. Настоящите здравни препоръки съветват да се правят поне 150 минути умерена до интензивна физическа активност (като бързо ходене или каране на велосипед) всяка седмица. Това трябва да се разпредели в поне три дни.
Изследователите разделили хората на четири групи въз основа на това с каква интензивност и колко често са спортували. Първата група изобщо не е правела упражнения. Втората група е тренирала малко, но не е достигнала целта от 150 минути.
Третата група е наречена „уикенд воини“ – те са тренирали 150 минути или повече, но само един или два дни в седмицата. Последната група била „редовно активна“ – тези хора също постигали целта от 150 минути, но разпределяли упражненията си в рамките на поне три дни.
Резултатите са ясни. В сравнение с хората, които изобщо не правели упражнения, тези, които извършвали някаква дейност, имали по-малък риск от смърт по каквато и да е здравословна причина. Уикенд войните имали с 21% по-нисък риск от преждевременна смърт, а редовно активните хора – с 17% по-нисък риск.
Когато става въпрос за смърт от сърдечно-съдови заболявания, цифрите са още по-впечатляващи. Уикенд войните имали с 33% по-нисък риск, а редовно активните хора – с 19% по-нисък риск.
Когато става въпрос за смърт от рак обаче, упражненията не оказвали толкова голямо значение. Нямало е големи разлики между групите по отношение на смъртните случаи, свързани с рак.
Това проучване е важно, защото показва, че не е необходимо да тренирате всеки ден, за да имате ползи за здравето. Дори ако имате време да тренирате само през уикенда, това все пак може да има голямо значение – особено за хората с диабет, които са изложени на по-висок риск от сърдечни заболявания и преждевременна смърт.
Проучването показва, че да правите някаква физическа активност е много по-добре, отколкото да не правите нищо. То подкрепя и идеята, че гъвкавостта по отношение на това как и кога тренирате все пак може да защити здравето ви. Това е чудесна новина за хората, които им е трудно да се придържат към строга седмична рутина.
В обобщение, независимо дали сте уикенд воин или човек, който тренира редовно, спазването на препоръчителните 150 минути физическа активност на седмица може да ви помогне да намалите риска от смърт, особено от сърдечни проблеми./БГНЕС
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Емоции, грация и медали: България се представи отлично във Франкфурт (СНИМКИ)
Илияна Йотова: Българският трибагреник отново е на световния връх в художествената гимнастика
ЦСКА разби "Ботев" (Вр) с 5:0 с човек по-малко
Рецепта за точени питки с масло на тиган
Треньорът на Ботев Враца посочи грешката на отбора му срещу ЦСКА
В Испания: Сити и Барса се разбраха за Родри!
Янев коментира Иту и отсече: Изпълнихме много добре плана
10 от ЦСКА попиляха Ботев Враца и си вдигнаха самочувствието за ОФИ
ЦСКА – Ботев Враца 5:0
Респектиращо! АЕК плаши Левски с нов от Ла Лига
Таро карта за 17 август, понеделник - Луната
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Езиковата мрежа на мозъка е по-голяма, отколкото се смяташе, откриха учени
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци