Щетите от сегашната железопътна стачка в Германия може да набъбнат до 750 млн. евро, прогнозира икономическият експерт Щефан Кипар от BayernLB.
В резултат на това темпът на нарастване на брутния вътрешен продукт на Германия (БВП) през второто тримесечие може да бъде по-нисък с около 0,1 процентни пункта от досега предвижданото, смята Кипар, цитиран от списание Spiegel.
Като цяло железопътната стачка няма да промени положителните икономическите очаквания в Германия. Но има висок риск за евентуално накърняване на имиджа на Германия като място за правене на бизнес сред чуждестранните инвеститори, пише Кипар в свое изследване.
Президентът на асоциацията на работодателите Инго Крамер вече заяви, че германската икономика е заплашена от дневни щети в размер на 100 млн. евро заради стачката. Сега Кипар допълва, че тези щети ще се увеличат, ако стачката продължи по-дълго време. „Причината за това е, че с увеличаващата се продължителност все повече заводи ще трябва да намалят или да преустановят производството си“.
Около две трети от влаковете по основните железопътни линии в Германия и една трета от регионалните влакове не се движат днес заради поредна стачка на машинистите, която се очаква да продължи до неделя. Това е осмата стачка за десет месеца, организирана от синдиката на машинистите GDL. Протестът започна още в понеделник при товарните превози, при които около половината влакове са спрени.
Днес в 00:00 часа по Гринуич (2 часа местно време) започна стачката в пътническите влакове. Очаква се протестът да приключи в неделя в 9 часа местно време (7 часа по Гринуич) в пътническите и в товарните превози.
Това ще бъде най-продължителната стачка в германските железници. Най-засегнат е трафикът на регионалните влакове около Лайпциг, Дрезден и Хале в източната част на страната, където се движат само 15% от композициите, уточни Deutsche Bahn.
Както и при предишни стачки жп компанията предостави на пътниците нощни влакове, в които те да могат да спят на гарите в Мюнхен, Хамбург, Берлин и Франкфурт.
Снощи компанията отново оправи предложението си към синдиката да се потърси съдействието на външен посредник, за да могат преговорите да излязат от застоя. Засега обаче GDL e категорично против.
Профсъюзът възнамерява да договори споразумения за заплатите и за други категории персонал, освен за машинистите, на което DB се противопоставя. Докато този въпрос не бъде решен, синдикатът не иска да навлиза по същество в темата за заплатите и работното време.
GDL и неговият председател Клаус Везелски бяха остро критикувани в Германия, като най-четеният вестник в страната Bild излезе със заглавна страница за "гнева" на потребителите.
DB превозва 5,5 милиона пътници и 607 000 тона товари дневно само в Германия и обслужва важни европейски пътни оси.
В GDL членуват 19 000 от 196 000-те служители на компанията в Германия. Организацията е все по-критикувана заради своята неотстъпчивост и стачките, организирани в контекста на отслабващата икономика.
През миналата година синдикатът вече организира четири стачки заради условията на труд, които парализираха жп транспорта в много райони на Германия. Последната, от ноември, бе най-дългата стачка в историята на компанията от основаването ѝ през 1994 г. досега. Тогава загубите за компанията бяха оценени на над 100 млн. евро. Предната стачка пък беше на 18 и 19 октомври.
И през февруари от GDL обявиха стачка, която трябваше да продължи до 180 часа. Тя обаче беше отменена след отстъпки от страна на жп компанията и преговорите бяха подновени.
Последната бе в средата на април и продължи няколко дни.
Още международни икономически новини четете в Investor.bg

Основните щатски индекси се извисиха до рекорден връх за втори пореден ден
Дизелът поскъпва заради двойния удар на санкциите и спирането на работата на рафинерии
Китай изважда електромобилите от новия си петгодишен план за развитие
Бил Гейтс: Китай инвестира повече от целия останал свят в ядрена енергия
Кадър на деня за 28 октомври
Microsoft взе 27% дял от OpenAI
На днешния празник вярващите се молят за здраве на Света Анастасия
Слънчева сряда без валежи и с топло време
Какво да очакват всички зодии на 29 октомври
Арганово масло: Течното злато за здрава и блестяща коса
Защо носът ни кърви - основни фактори и съвети за превенция
Десерт с райски ябълки, орехи и канела
Севлиево – ЦСКА
Спортът по телевизията днес, 29 октомври
Мачовете по телевизията днес, 29 октомври
Верстапен се поразколеба, след трудностите в Мексико
Ливърпул - Кристъл Палас
Кьолн - Байерн Мюнхен
Нумерологична прогноза за 29 октомври
Закуска, която обича тялото ви: протеинови овесени ядки с банан
Дневен хороскоп за 29 октомври, сряда
Меркурий преминава в Стрелец на 29 октомври – възможни са напрежения в общуването
Книга събира 30 практики, които помагат за изчистване и балансиране на енергийното поле
Психолог: Гневът е нормална емоция и показва, че детето преживява нещо важно за него
Кои са най-рисковете цветове автомобили при инциденти
Институтът по океанология с Ден на отворените врати за Деня на Черно море
Как да разберем, че е време за смяна на антифриза?
ООН стартира нова кампания срещу дезинформацията за климата
Българите най-често спестяват за "черни дни"
Оставиха в ареста варненец, обвинен в разпространение на марихуана
Загадъчно: Свързват появата на ярки точки в небето с периодите на ядрени опити
За първи път заснеха изхвърляне на плазма от звезда – аналог на Слънцето
Изумително откритие: Живот под ледената шапка на Арктика
Вулкан в Космоса: За първи път е открит спътник на планета извън Слънчевата система
Откриха къде на Марс може да има канали с течна вода
Китай планира създаването на експериментално слънце до 2027 г.