Правителството планира да учреди национален фонд, който да координира дейностите по изграждане и налагане на единен бранд на България в чужбина. Идеята ще бъде реализирана чрез специален закон, а фондът ще носи името "България днес и утре".
По думите на Румен Драганов това е просто един дълъг процес. “Още през 2019 година, по програма за добро управление на ЕС, имаше проект, свързан с повишаване на участието на бизнеса и неправителствените организации в маркетинга и формирането на политики в туризма и туристическото управление. По него беше реализиран проект с участието на Националния борд по туризъм", поясни директорът на Института за анализи и прогнози в туризма.
В предаването “България сутрин” Драганов посочи, че целта на фонда е не само туризмът, но и общото представяне на България в чужбина, привличане на инвестиции и укрепване на икономическия имидж на страната. Той подчерта, че националните туристически организации в чужбина управляват собствени бюджети и реализират рекламни кампании, които са интегрирани с действията на бизнеса и социалните мрежи, включително чрез участие на туристите.
"Нашите изчисления, които са направени от нашия институт в УниБИТ, заедно със студенти и докторанти, показват, че тази година ще вложим в общата реклама на България около 68 милиона евро", коментира проф. Драганов пред Bulgaria ON AIR.
Фондът ще се финансира чрез държавния бюджет, както и чрез различни организации и други източници, което ще гарантира устойчивост и прозрачност на средствата.
Проф. Драганов отбеляза, че подобна структура е имала успех и в миналото, когато е съществувал Център за национална пропаганда и реклама, който е поддържал представителства на България в чужбина и е реализирал мащабни рекламни кампании.
Що се отнася до летния туристически сезон, експертът каза, че той е по-успешен от предходната година.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.