IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Влагаме милиони в реклама на туризъм, която да ни гради имидж в чужбина

Драганов: Ще вложим около 68 млн. евро, ще се финансира от държавния бюджет

Правителството планира да учреди национален фонд, който да координира дейностите по изграждане и налагане на единен бранд на България в чужбина. Идеята ще бъде реализирана чрез специален закон, а фондът ще носи името "България днес и утре".

По думите на Румен Драганов това е просто един дълъг процес.  “Още през 2019 година, по програма за добро управление на ЕС, имаше проект, свързан с повишаване на участието на бизнеса и неправителствените организации в маркетинга и формирането на политики в туризма и туристическото управление. По него беше реализиран проект с участието на Националния борд по туризъм", поясни директорът на Института за анализи и прогнози в туризма.

В предаването “България сутрин” Драганов посочи, че целта на фонда е не само туризмът, но и общото представяне на България в чужбина, привличане на инвестиции и укрепване на икономическия имидж на страната. Той подчерта, че националните туристически организации в чужбина управляват собствени бюджети и реализират рекламни кампании, които са интегрирани с действията на бизнеса и социалните мрежи, включително чрез участие на туристите.

"Нашите изчисления, които са направени от нашия институт в УниБИТ, заедно със студенти и докторанти, показват, че тази година ще вложим в общата реклама на България около 68 милиона евро", коментира проф. Драганов пред Bulgaria ON AIR.

Фондът ще се финансира чрез държавния бюджет, както и чрез различни организации и други източници, което ще гарантира устойчивост и прозрачност на средствата.

Проф. Драганов отбеляза, че подобна структура е имала успех и в миналото, когато е съществувал Център за национална пропаганда и реклама, който е поддържал представителства на България в чужбина и е реализирал мащабни рекламни кампании.

Що се отнася до летния туристически сезон, експертът каза, че той е по-успешен от предходната година.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Без будилник
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата