Ричард Ма, главният изпълнителен директор на базираната в Сан Франциско охранителна компания Quantstamp, похарчи по-рано тзи година 9500 долара за рокля за жена си. Това са много пари за дреха, която практически не съществува или поне не във физическа форма.
Става дума за дигитална рокля, проектирана от модна къща The Fabricant, предоставена като изображение на съпругата на Ричард, Мери Рен, което след това може да се използва в социалните медии, съобщават от ВВС.
"Определено е много скъпа, но също така е нещо като инвестиция", казва г-н Ма, обяснявайки че той и съпругата му обикновено не купуват скъпи дрехи, но този артикул според него има дългосрочна стойност.
"След 10 години всички ще бъдат "облечени" в дигитална мода. Това е уникалeн спомен. Това е знак на нашето време", добавя още той.
Г-жа Рен сподели изображението на личната си страница във Facebook и чрез WeChat, но с опцията да не се публикува в други публични платформи.
Друга модна къща, проектираща дигиталното пространство, е Carlings. През октомври скандинавската компания пусна дигитална колекция улично облекло на цени, започващи от около 11 долара, която беше разпродадена за месец.
„Изглежда някак глупаво да кажем, че сме „разпродадени“, което е теоретически невъзможно, когато работим с дигитална колекция, защото можем да създаваме толкова, колкото искаме“, обяснява Рони Микалсен, директор на Carlings.
„Бяхме поставили лимит за количеството продукти, които да произвеждаме, за да ги направим малко по-специални", поясни той.
Да творят само в дигитална форма позволява на дизайнерите да създават елементи, с които могат да прекрачат границите на екстравагантността и възможностите.
"Не бихте закупили бяла дигитална тениска, нали? Защото няма смисъл да я показвате. Така че трябва да бъде нещо, което наистина искате да покажете - предмет, който не бихте се осмелили или не бихте могли да си позволите да купите физически ", поясняват от компанията.
Дигиталната колекция на Carlings е произведена като част от маркетингова кампания за техните истински, физически продукти. От фирмата обаче смятат, че концепцията има потенциал - в края на 2019 г. е планирана втора линия дигитални облекла.
Fabricant пуска нови, безплатни цифрови дрехи на своя уебсайт всеки месец, но потребителите се нуждаят от умения и софтуер, за да съчетаят артикулите със собствените си снимки.
Това означава, че компанията трябва да намери друг начин да печели пари, докато дигиталната мода не стане по-популярна.
"Ние печелим парите си, като обслужваме модни марки и търговци на дребно и техните маркетингови нужди, продаваме инструменти и създаваме съдържание, използващо естетичния език на дигиталната мода ", казва основателят на Fabricant Кери Мърфи.
Не е напълно ясно кой купува дигиталните дрехи от Carlings, нито кой тегли безплатно дрехи от The Fabricant.
Г-н Микалсен казва, че Carlings са продали между 200-250 дигитални бройки, но търсенето в Instagram показва само до четирима души, които са закупили от колекцията и не са свързани с компанията, по данни на BBC. Някои от тези дрехи обаче може просто да са не са споделени публично, а в пуликации с ограничена видимост.
Амбър Слутен, съосновател и дизайнер в The Fabricant, признава, че теглят дрехите си главно професионалисти от бранша, които използват софтуера CLO 3D.
Маршал Коен, главен анализатор на дребно в компанията за пазарни проучвания NPD Group, нарича появата на дигитална мода „невероятно явление“, като тепърва ще бъдем убедени в дългосрочното му въздействие.
Той казва, че технологията работи за хора, които искат перфектния образ, за да изглеждат така, сякаш „носят най-новото и най-доброто“.
Играчите на компютърни игри отдавна са готови да харчат пари за облекла или кожи за своите герои в игрите. Това отчасти вдъхновява The Fabricant да работят в дигиталното пространство.
"Когато става въпрос за технологиите и начина, по който хората живеят живота си, ние трябва да сме наясно, че светът се променя", обобщават от компанията.
Икономически новини четете на Investor.bg

Новият бум на ядрената енергия в САЩ започва със стар проблем
ДАНС, МВР и армията охраняват рафинерията в Бургас
Човешката цена на бързия преход на Xiaomi от смартфоните към електромобилите
"Екобулпак" ще възстанови обслужването на цветните контейнери в София от утре
Кадър на деня за 9 ноември
Германия ще купи още 20 хеликоптера Airbus за 1 млрд. евро
Хороскоп за всички зодии за 10 ноември: Предизвикателства и успехи
Кое прави ремонтите на електромобилите скъпи?
Три билки при хипертония
Почина оперната прима Стефка Евстатиева
Мачовете по телевизията днес, 10 ноември
Китаец триумфира с първа титла в снукъра
Последният във Висшата лига си намери нов мениджър
Барса взе тежкото гостуване в Галисия
Интер не остави шансове на Лацио и окупира върха
Нищо ново: Алекс Николов отново над всички
Дневен хороскоп за 10 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 10 – 16 ноември
Седмична таро прогноза за 10 – 16 ноември
Трапезата на Свети Мина
Какво да хапвате за здраво сърце, бъбреци и кожа?
Стек хапки с чесново масло и зелен фасул
Предприемач: България става все по-лошо и по-лошо място за бизнес
Самодоволният Пентагон трябва да се поучи от Украйна
Гладуващата сръбска майка към Вучич: Защо се страхува от собствения си народ
Блокадата на правителството в САЩ може да спре доставките на оръжия за Украйна
Докато американците гладуват, Тръмп пирува
От София до Мадрид: Мъглата вече не е просто сутрешен пейзаж, а нов климатичен феномен
MeerKAT засече радиосигнал от междузвездната комета 3I/ATLAS
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Може ли човек да оцелее в черна дупка
Астронавтите масово страдат от космическа болест – какво представлява тя