Въпросът с електрическите автомобили е не дали, а кога точно всички ще се наложи да започнем масово да ги използваме. Ресурсите на планетата не са безкрайни, това е абсолютен факт. Толкова абсолютен, че някои визионери решиха да се ориентират към ресурсите на нови планети, преди още да сме си научили докрай урока как да щадим и да се отнасяме с природата на нашата Земя.
Добрата новина е, че когато и да се наложи да се разделим с любимия си респектиращо бръмчащ автомобил с горивен резервоар и ауспуха (или за спортните модели ауспусите), това ще се отрази не само благоприятно на бъдещето на градското човечество, а и силно освежаващо на портфейла ни.
Volkswagen от десетилетия фокусира развойната си дейност в Германия върху това как да произвежда автомобилите си все по-икономични и по-икономични. Една от технологиите, която действа и в момента например в модела Golf с бензинов двигател, е Аctive Cylinder Management (ACT). Благодарение на нея, в режим на непълно натоварване на двигателя два от четирите цилиндъра се изключват временно. По този начин разходът на гориво значително намалява, а двигателят се ползва гъвкаво и оптимално без реална загуба на полезно действие.
Друго авантгардно решение при работата в посока подобряване на икономичността е използваната хибридната технология plug-in на Volkswagen, която носи абревиатурата GTE. При нея, например в модела Passat, при комбинираното използване на два двигателя - бензинов TSI с директно горивно впръскване и електрически - се постига комбиниран разход от под 2л/100км, както и максимален пробег до 1000 км при едно пълно „зареждане” на двата двигателя. Пробегът само в електрически режим достига до 50 км с едно пълно зареждане на високоволтовата батерия.
100% електрическите автомобили, обаче, са супер героите на икономичността. Колкото и да се покачва цената на тока, разходът му остава много по-нисък от петрола, който вече е на червено. По най-общи изчисления за моделите е-Golf (новият изчяло електрически е-Golf има пробег до 300 км, в зависимост от стила на шофиране и пътната ситуация) и e-up!, в сравнение съответно с Golf 1.4 TSI BMT DSG и up! 1.0 ASG BMT със съпоставими мощности на двигателите, можете да спестите до около 17 000 лева при e-Golf и до около 14 000 лв. при e-up! за срока на гаранционното ползване на марката, който е пет години и пробег до 150 000 км пробег (самата високоволтова батерия на свой ред има гаранция от 8 години до 160 000 км пробег)!
В посоченото ценово предимство са включени разходите за гориво спрямо разходите за електроенергия (нощна тарифа за битови абонати), липсата на пътен данък при електрическите автомобили, както и категоричното предимство от разходи по сервизни инспекции и поддръжка: при електрическите автомобили не възникват разходи за масла, маслени филтри, горивни филтри, въздушни филтри за двигателя, свещи и др. В това зрелищното предимство дори не са отчетени: предимствата от паркиране в синя и зелена зона (което за електрическите автомобили е безплатно), драстично намалените разходи за смяна на спирачни накладки и дискове заради активната рекуперация на спирачната енергия в няколко режима, смяната на съединител (който липсва при електрическите автомобили), подмяна на елементи от изпускателната система (ауспуси, катализатори и т.н.), които също отстъстват при електрическите автомобили и редица други.
Да, електрическите модели засега са с относително по-високи цени на придобиване от автомобилите с конвенционални двигатели, но цената на едно зареждане „до горе” е около 2.25 лв. за е-up! и около 4.30 лв. за e-Golf (при примерна цена на 1 кВт/ч електроенергия - нощна тарифа за битови абонати - от 0.12лв. с ДДС). Което означава, че можете да стигнете например от София до Пловдив за около 3 лева!
Повече за новия e-Golf: https://www.volkswagen.bg/noviyat-e-golf/noviyat-e-golf
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
САЩ, Европа и Украйна ще сближават позициите си за мира в следващите дни
Д. Кузов: Има критична зависимост на велоиндустрията ни от азиатските производители на компоненти
Слабият юан задвижва износа на Китай и предизвиква критики
Ще гарантира ли бюджетът фискалната устойчивост на държавата
Надеждите за понижаване на лихвите не успяха да задържат оптимизма на борсите в Европа
Какво се промени в Сирия след падането на режима на Асад?
Николай Младенов оглавява новия изпълнителен комитет в Газа?
Как кв. "Изгрев" успява да избегне кризата с боклука в София
Радев към Насар: Истинският триумф изисква себеотрицание и много труд
Бивша звезда на Лудогорец заби дебютния си гол в Серия, но не помогна на отбора си
Флик с отлична новина за Барса
Ландо Норис с любопитно признание след триумфа с титлата във Формула 1
Помощник-треньорът на Славия обяви целта на „белите“
Треньорът на Лудогорец проплака след издънката срещу Славия
Треньорът на съперник на Атлетико Мадрид се преклони пред Чоло Симеоне
Дневен хороскоп за 9 декември, вторник
Поверия за ангелската дата 12/12
5 хитри трика, за да ухае домът на Коледа
От България до Южна Корея – истински истории от една българка в Далечния изток
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Задължителни ястия за Света Анна
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Кога ще се случи следващото лунно затъмнение
Метеорният поток Геминиди ще достигне своя връх в нощта на 14 декември
Единствена по рода си: В Индонезия се роди бебе от вида гигантска панда
Учените са изумени: Кометата 3I/ATLAS носи ключова за живота молекула
Компактна и ярка: Hubble снима блестяща синя галактика
SpaceX ще построи две стартови площадки за Starship на Кейп Канаверал