От дебюта си през 2017 година Boeing 737 МАХ, последният масов пътнически самолет на компанията, се справяше доста успешно с безопасното транспортиране на хора от точка А до точка Б.
Но след вчерашната катастрофа на Ethiopian Airlines, в която именно Boeing 737 се разби 8 минути след излитането си, сигурността на самолета започва да става доста съмнителна. Това е втората катастрофа с Boeing 737 само за пет месеца, отбелязват експерти в сигурността на въздушния трафик.
Доста е рано да се правят заключения, но има доста прилики между вчерашната катастрофа със самолета на Етиопските авиолинии и трагедията, която сподетя полет 610 на Lion Air. На 29 октомври миналата година Boeing 737 се разби в морето край Индонезия, минути след излитането си. Всички 189 души на борда загинаха.
Приликите между двете катастрофи са много.
И двете летателни средства бяха точно Boeing 737 МАХ 8s.
В семейството на Boeing 737 има 4 различни версии - MAX 7, MAX 8, MAX 9 и MAX 10, по ред на големината си. От компанията са доставили най-много самолети Boeing 737 МАХ 8.
От 31 януари насам от компанията имат потвърдени поръчки за над 5000 самолета МАХ. Доставени са 350, а два от тях вече се разбиха.
И двете катастрофи станаха минути след излитането.
Полет 610 на Lion Air се разби 13 минути след излитането. За полет 302 на Етиопските авиолинии фаталната минута беше 8-та. Трябва да се отбележи, че излитането и кацането са най-рисковите при всеки полет и тогава се случват повечето инциденти.
Пилотите не са успели да постигнат стабилно издигане.
Все още няма изчерпателни доклади за нито една от двете катастрофи, но от предварителните дани става ясно, че излитането и на двата самолета не е било плавно.
И двата полети са били първите за деня.
Малко вероятно е това да е причината и за двете катастрофи, но е интересен факт, че и двата инцидента са се случили при първия за денят полет за самолета.
Времето... не е фактор.
Атмосферните условия изглежда не са фактор за инцидентите на Lion Air и Етиопските авиолинии. И в двата случая самолетите са излетели при ясно време и добра видимост.

След като обяви, че НАТО е в „мозъчна смърт“, Макрон предвижда и края на Г-20
Европа настоява, че има още работа по мирния план на Тръмп за Украйна
Кадър на деня за 22 ноември
Кризата с учителите в Европа няма да се реши само с пари за заплати
ОАЕ планира да инвестира 1 млрд. долара в AI инфраструктура в Африка
Gemini 3 – новият водещ AI модел на Америка, който засенчи конкуренцията
Какво не знаете за легендата "Завръщане в бъдещето"?
Частният сектор изнемогва в конкуренцията с държавата на пазара на труда
Сигурността на България и ЕС зависят от мирния план за Украйна, заяви Борисов
Ицо Янев: ЦСКА би с характер, енергия и мобилизация!
Херо е бесен: Тесни връзки! Съдиите помогнаха на ЦСКА!
Новият треньор на Лудогорец: Ще се върнем към успехите
Барса се завърна на "Камп Ноу" с 4:0 срещу Билбао
Бекер стана баща за пети път + СНИМКИ
Питас профука дузпа, но Годой избухна и ЦСКА обърна инфарктно Ботев при дебюта на Херо
Дневен хороскоп за 23 ноември, неделя
Любовен хороскоп за 24 – 30 ноември
Поверия за 24 ноември – Света Екатерина
Често задавани въпроси за първото бебешко легло
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Седмична нумерологична прогноза за 24 – 30 ноември
Загуба за хандбалния Спартак
Украйна и САЩ обсъждат плановете за мир в Женева
Илиев: Не принуждавахме противника да бяга, това ни коства и загубата
Киселова за референдума за еврото: Пак бих постъпила така1
Форум, посветен на християнските ценности и традиции, започна край Варна
Черно море загуби с 0:1 от Локомотив (София) на "Тича"
От НАСА предупреждават: Големите американски градове потъват
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn