Ръководителят на влиятелния работнически съвет на германския автомобилен концерн Volkswagen Бернд Остерло поиска десетгодишна защита за работните места на служителите от основната марка VW - до края на 2028 г. Това е условието за т. нар. цифрова трансформация на компанията (която на практика включва и плановете за нов завод в Източна Европа, за който сред водещите кандидати е и България, б.ред.), поясни пред хиляди служители самият Остерло по време на срещата на съюза.
Мярката следва да важи за всички германски заводи на бранда VW: „Искаме същата защита за всички служители на Volkswagen тук", поясни той, цитиран от DPA.
По този начин предишните защитни регулации ще бъдат коригирани - досега имаше гаранция за работните места до края на 2025 г. за „бъдещия пакт“ - пакета за строги икономии, както и застраховката за работните места до края на 2028 г. за заводите в Емден и Хановер.
Преди седмица стана ясно, че синдикатите ще блокират решението за строежа на новия завод на концерна в Източна Европа.
"В рамките на вота в Надзорния съвет нашите представители няма да гласуват в подкрепа на това предложение“, посочиха представители на Работническия съвет. Според тях вместо да се строят нови капацитети в Източна Европа, концернът би трябвало да насочи компанията към вече съществуващи мощности.
Главният изпълнителен директор Херберт Дийс увери, че приема сериозно несигурността и опасенията на служителите. Тенденцията за дигитализация ще струва работни места, особено в администрацията. С модерните IT системи много рутинни задачи и процеси могат да бъдат автоматизирани, каза той пред около 20 000 служители. „Ясно е: това ще премахне и част от работните места в администрацията“. По думите му ще бъде търсено социално решение, например чрез частично пенсиониране.
Дийс подчерта, че до 2025 г. той е гарантирал сигурността на работните места. Въпреки това няма алтернатива: „Трябва да генерираме значително повече пари с нашите коли, за да инвестираме в бъдещето". Поради строгите изисквания на ЕС за емисиите CO2 делът на Volkswagen от пазара на електрически автомобили ще трябва да бъде около 40% до 2030 година. Въпреки това: „Електрическата кола се произвежда с около 30% по-малко работа от тази с традиционни двигатели и ще е трудно това да се компенсира само с текучеството на служителите и частичното пенсиониране", каза той. В същото време концернът продължава да изпитва недостиг на софтуерни специалисти. В сегмента трябва да се създадат 2000 нови работни места.
Целият материал четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Петролът поскъпва, след като ОПЕК+ потвърди паузата в увеличението на добива*
ЕС към Тръмп: Не може Путин да бъде освободен от отговорност за престъпленията в Украйна
Авангардната технология на Huawei – от прогнозиране на времето до дигитализация на индустрията
Цената на среброто достигна нов рекорден връх
Биткойнът започва декември с пореден спад под 86 хил. долара
Полша приведе в боен режим своите Patriot при последната атака с "Кинжал" над Украйна
Зимна буря със сняг връхлетя САЩ, пътища се превърнаха в пързалки (ВИДЕО)
Любо Пенев е в критично състояние в Германия
ТИР уби пешеходец край Требич, шофьор помете полицай, дошъл на катастрофата
Нямаше избор: Трансферна цел на Левски отиде на "Герена"
Пуснаха билетите за Берое – Черно море
Лудогорец пуска днес билетите за домакинството на ПАОК
ЦСКА към Любо Пенев: Ще спечелиш и този мач!
Божинов подкрепи борещия се за живота си Любослав Пенев
Ужасна новина! Любо Пенев се бори за живота си
3 нестандартни рецепти за Никулден
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
С какво родените през декември са толкова забележителни?
Нумерологична прогноза за 1 декември
Таро карта за 1 декември, понеделник
Дневен хороскоп за 1 декември
Хороскоп за 2 декември 2025
От днес има забрана за навлизане на стари автомобили в центъра на София
Слънчево в първия ден на декември
12 ранени в катастрофи през последните 24 часа
Без ток във Варна на 1 декември 2025
Кметът на Варна се върна на работа
Автомобилни застраховки от бъдещето – какво ни очаква на пътя след 2040 г.
Астрономически събития през декември 2025 г.: Геминиди, суперлуние и кометата 3I/ATLAS
3I/ATLAS намалява яркостта си, въпреки факта, че е близо до Земята
Първият полет на Space Rider е отложен за 2028 година
Междузвездната комета 3I/ATLAS продължава да показва рядка прахова антиопашка
Китай планира да започне да строи орбитални центрове за данни още през 2026 година