Ако пожарът в Нотр Дам се беше случил преди 20 или 50 години, френските луксозни модни къщи със сигурност щяха да се втурнат да подкрепят реконструкцията също толкова бързо, колкото и през 2019 г.
Няма никакво съмнение в искреността на LVMH, Kering и другите фамилии, които поведоха кампанията за дарения след инцидента по-рано тази седмица, пише в свой анализ Bloomberg.
Париж, неговите улици и забележителности, играят специална роля в артистичния център на индустрията от най-ранните ѝ дни, така че възстановяването на това, което е загубено, е начин за опазване на собствената им история.
Но повече от век, след като Коко Шанел продава първата си шапка, титаните на луксозната индустрия имат дори повече причини да финансират реставрацията на Нотр Дам. И тук не става дума за това, че са сред най-заможните във Франция - Бернар Арно от LVMH е най-богатият французин, а Франсоа Пино, който създаде Kering, е трети в класацията. L’Oreal и нейният акционер - фамилията Бетанкур Майерс, също е ключов дарител.
Модата генерира 2,7% от брутния вътрешен продукт на Франция. Компаниите за лускозни стоки, включително L’Oreal, представляват около 19,8% от индекса CAC 40. При толкова голям дял от бизнеса на страната е съвсем естествено основните производители на висок клас стоки да решат да опазят една от култовите локации във Франция.
Важно е, че го правят, защото продажбите на луксозни стоки се промениха през последното десетилетие. Границата между модата, изкуството, туризма и културата се размива, а развиването на брандовете зависи много повече от това да предлагат най-новите си чанти. Успехът ознава да смесят всички тези елементи в едно.
Големите групи вече са ангажирани с изкуство и реставрация. През 2016 г. LVMH откри Фондация Louis Vuitton, център, създаден от Франк Гери, посветен на съвременно изкуство, който се намира в западната част на Париж. Междувременно Пино изгражда музей за своята частна колекция от изкуство в центъра на Париж.
Нотр Дам е свързвана с наследството и красотата - ценности, които резонират с луксозната индустрия. Запазването на катедралата затвърждава позицията на дарителите, като пазители на тези характеристики, а в замяна подчертава начина на живот, който те искат да промотират.
Fendi, част от империята LVMH, дари 2 млн. долара за възстановяването на Фонтана ди Треви в Рим. Bulgari даде 1,7 млн. долара за възстановяване на Испанските стълби. Същевременно италианският производител на кожени стоки Tod’s отпусна 28 млн. долара за реставрирането на Колизеума.
Техният алтруизъм работи най-добре на места, които привличат туристите, а даренията им също така поставят имената им на локации, посещавани от милиони хора всяка година.
Fendi дори проведе модно ревю на Фонтана ди Треви с Карл Лагерфелд. Реставрирането на Нотр Дам няма да е по-различно, макар че модни ревюта едва ли ще бъдат допуснати.
Истинската цел за френските луксозни стоки е да запазят връзката си с китайците, които са номер едно копувачи на такъв тип продукти глобално. LVMH и Kering генерират по около една трета от продажбите си от Азия, включително от Япония.
Париж е една от основните дестинации за пътуващите в региона и всичко, което засяга посещенията, може да засегне и продажбите на луксозни стоки. Така например терористичните атаки от 2015 г. в града и скорошните протести на “жълтите жилетки” нанесоха удар на търсенето.
От друга страна, по-слабото евро може да повиши продажбите. За тези компании е наистина важно да се уверят, че Париж е запазен.
Когато Нотр Дам бъде възстановена, тези дарители със сигурност ще получат похвали за това, че са помогнали за опазването на един символ на града. Те ще получат още повече от самите посетители. Така че за тях това е добра бизнес инвестиция.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
От Евровизия до олимпийски игри - Русия връща съветската традиция за паралелен свят
Съдът може да промени начина, по който Тръмп използва любимото си оръжие за натиск
Можем ли да вярваме на инвестиционните съвети на ChatGPT?
Повишават ли цената на тока вятърните турбини и соларните панели?
Украйна ще има нужда от финансова подкрепа още в началото на 2026 г.
Компаниите в САЩ вече не се колебаят да съкращават служители
"Черно море" спря "Лудогорец" за радост на "Левски"
Ремонт унищожи известната резиденция на Доган (СНИМКИ)
Централна емисия
Прогноза за седмицата: Облачно и дъждовно време
Вселената работи в полза на 4 зодии на 3 ноември
Еуфория на "Герена": Лудогорец с нова издънка
Карлос Насар с първи думи от Бахрейн
Съдия контузи звездата на Лудогорец
Шоу в Търново: Вратар вкара гол от собственото си наказателно поле
Арина Сабаленка победи италианка за пети пореден път
ЦСКА с нова победа, мачка с 3:0
Дневен хороскоп за 3 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 3 – 9 ноември
Седмична нумерологична прогноза за 3 – 9 ноември
Любовен хороскоп за ноември
Възстановяване на самочувствието след раздяла – какво помага?
3 упражнения, с които да намалите мазнините около талията при перименопауза
Силно земетресение уплаши хората в Турция
Палестинци излязоха на протест във Варна
Близки, приятели и общественици изпратиха Иван Тенев
Кремъл: Няма нужда от среща между Тръмп и Путин
Хиляди варненци остават без вода в понеделник
Хванаха за ден 33-ма шофьори с алкохол или наркотици
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship