Крайният срок 2035 година, който има Франция за постепенно премахване на новите автомобили с двигатели с вътрешно горене полека идва, работниците в индустрията се притесняват, че и техните дни може да са преброени, предаде АФП.
Въпреки че в някои региони на Франция, по-специално в северната част на страната, където възниква "Долината на батериите", има много оптимизъм, работниците в доставчиците на части в други региони са песимистично настроени. Тъй като продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели е разрешена само за следващото десетилетие в Европа, индустрията, в която са заети 200 000 души във Франция, е изправена пред принудителен поход към промяна.
"Преходът към електромобили можеше да бъде осъществен, когато Walor ни купи, но те не инвестираха", каза Северин Персон, експерт по контрол на качеството в предприятието на компанията в град Вузие. Walor купи предприятието през 2018 г. Производството му на шарнири за трактори и камиони не е застрашено от преминаването към електромобили, но търсенето на корпуси на трансмисионни диференциали и колектори за двигатели вероятно ще претърпи големи промени.
"Преди Citroen разпределяше работата между всички в Ардените. Те не ходеха до другия край на света, за да получават части", каза Бруно Бодсон, управител на цех в профсъюза CFDT. Персон и колегите ѝ са се примирили с вероятното затваряне на фабриката предвид намаляването на поръчките.
Но настроението е различно в северната част на страната, където се изграждат редица "гигафабрики" за батерии, включително тази на компанията Automotive Cells Company (ACC) в Дуврин В съвместното предприятие участват производителите на автомобили Stellantis и Mercedes, както и френският петролен и газов гигант TotalEnergies.
ACC построи своя огромен завод за батерии на мястото на фабрика, в която се произвеждат двигатели за Stellantis, чиито автомобили включват френските марки Citroen и Peugeot. Stellantis заяви, че "мястото е избрано в отговор на социалната нужда" от преквалификация на служителите на завода. Броят на служителите е намалял от около 5 000 през 80-те години на миналия век до 700 души днес. / БГНЕС

JPMorgan ще строи в Лондон една от най-големите кули в Европа
iBanFirst: Пет валути доминират в разплащанията на българския бизнес
Българите са пътували активно за почивка и екскурзия през октомври
Общинска банка с преференциални условия по кредити и без такси за внасяне на пари в лева до края на 2025 г.
Alibaba започва продажбите на първите си очила с изкуствен интелект
Euroclear предупреждава Брюксел за рисковете от предоставяне на руски активи на Украйна
СДВР: Трима души са задържани при вчерашния протест пред НС
Транспортен хаос и затворени училища в Гърция след удара на бурята "Адел" (+ВИДЕО)
Борисов: Диалогът между работодатели и синдикати е възстановен
Веласкес ще говори за Левски утре
Срам и резил: БФС заформи международен скандал!
Бойко Борисов предпочел Реал Мадрид пред протеста в София
Ливърпул е посмешище: Това е най-слабата серия от над 70 години
16-годишна от Сърбия разби националка на България
Лудогорец срещу най-големия си кошмар
Какво да кажете на децата, ако ви предстои развод? Съветите на психолога
Тест: Какво ви носи декември?
5 модни тенденции, които ще са навсякъде тази зима
Шарен боб в гювеч за Андреевден
Бърза рецепта: Пиле с чесън и зелен фасул
Хайлайтър – как да го нанасяте, за да „работи“ за вас?
Започна делото за мярката на Коцев във Варна (ОБНОВЯВА СЕ)
Съветниците от ИТН скочиха срещу директорa на културата в Община Варна
Започва кастрация на бездомните котки във Варна
Челюсти: Акула уби жена и рани мъж в Австралия
Пеевски: Искате ли да блокирам парламента всеки ден? (ВИДЕО)
НАСА потвърди подкрепата си за мисията ExoMars
Астероидът 2022 RD2 може да се сблъска със Земята в бъдеще
Как генетичният „хаос“ в нашата ДНК влияе върху стареенето
Астрономи на НАСА и УрФУ откриха хиляди екзопланети: Там може да има живот
Озоновата дупка е значително по-малка – какво се случва?