През март 2018 година инженерът от Apple Уолтър Хоанг кара своята Tesla към офиса си по познатия маршрут. Кара всъщност е силна дума – мъжът е включил автопилота на автомобила и разчита само на него. Колата ускорява до 114 километра в час, а след това лоша маркировка я обърква и машината се разбива в мантинелата, убивайки Хоанг.
Малко повече от година по-късно семейството на инженерa реши да съди Tesla, обвинявайки недостатъците на автопилота на компанията за смъртта на "обичан съпруг и баща на две деца“.
През последните години, Tesla се опитва да усъвършенства своя автопилот и обещава той да е "доста по-сложен“ до края на годината. Но според експертите, системата само дава фалшива увереност за сигурност на шофьорите.
“Госпожа Хоанг загуби съпруга си и бащата на двете й деца, защото Tesla тестват софтуера си върху живи шофьори. Сега семейство Хоанг иска да предотврати подобна трагедия да се случи и на други хора, които имат Tesla или друго полуавтоматично возило“, казва говорител на семейството.
Не е тайна, че начинът, по който Tesla представяха своя автопилот през 2017 година бе доста подвеждащ. Софтуерът, който трябва да разчита маркировката, светофарите, знаците и да запазва подходяща скорост и дистанция от другите автомобили се рекламираше като „по-безопасен от това, да ви вози човек“.
Уолтър Хоанг е вярвал в това. А много други са като него – спят, гледат си в телефона или четат книга, докато автомобилът им върви сам. Но истината е друга – автопилотът не е достатъчно съвършен и се нуждае от пълното внимание на шофьора. Според доклада след катастрофата, ръцете на Хоанг са били засечени на волана три пъти през последните 64 секунди преди удара. През финалните шест – той не е държал волана.
Според Forbes обаче, случаят е много по-сложен, защото и Tesla и самият Уолтър Хоанг са можели да предотвратят трагедията.
Автомобилната компания винаги е казвала, че нейният софтуер е само на няколко ъпдейта от това, да стане напълно самостоятелен. За първи път това обещание Мъск дава през октомври 2016 година, а от тогава има два ъпдейта на системата. Ала тя все още не е напълно самостоятелна.
Под внимание тук трябва да се вземе и факта, че Tesla не се рекламира по обичайния начин, а само чрез социалните мрежи и профилите на Мъск. Точно заради това е притеснително, че не само има много снимки и видеа на хора, които не държат волана на своите автомобили, публикувани в акаунтите на футуриста, но и самият Илон няколко пъти е сниман как се вози в своя автомобил без да държи волана. Според Forbes именно за това Мъск трябва да бъде съден.
Но около смъртта на Хоанг има много неизвестни – ако той е използвал автопилота на Tesla за първи път, то тогава вината щеше да е само на компанията. Но очевидно инженерът доста често е разчитал на софтуера на автомобила си. И не само – автопилотът на колата му не се оказва ненадежден само в деня на катастрофата. Цели седем пъти софтуерът се е обърквал на същото място, където Хоанг загива. Инженерът дори се свързал с отдела за връзка с клиенти, за да потърси обяснение, защо колата му се държи така. Според Forbes именно тук вината е изцяло на загиналия мъж.
Той не просто е продължил да използва автопилота, който няколко пъти му е показал, че е ненадежден, но е и избрал да пренебрегне предупрежденията на автомобила и да постави ръцете си на волана за да има пълен контрол над колата.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Южна Африка: Г-20 трябва да изпрати послание, че светът може да продължи напред със или без САЩ
Проучване: България не изпълнява заложените цели за транспониране на европейските директиви
xAI на Илон Мъск планира 500-мегаватов център за данни в Саудитска Арабия
Нов завод за редкоземни елементи в Европа показва колко трудно ще е скъсването с Китай
Дженсен Хуанг: Nvidia може да ускори всяка фаза на AI
Китай обмисля нови мерки в подкрепа на имотния пазар
Протест в София: "Освободете политическите затворници Коцев и Барбутов"
Децата ни скролват безцелно в социалните мрежи и това е вредно за тях
Централна прогноза
Деньо Денев отрече за тайни срещи с политици и оказван натиск
Денят на християнското семейство: Да прекараш 60 години с любимия човек (ВИДЕО)
20% "нормален ръст" на заплатите ли е? Да, според служителите в НСИ (ВИДЕО)
Макс: Когато казах, че времето на Ландо ще дойде, не се шегувах
Той профуча с 210 км/ч и сега остана без книжка за 1 година
ЦСКА 1948 падна с 0:7 от тях, а сега се готви за реванш
Трансфер в Барса? Ето истината за Хари Кейн
Национал на България с "геврек" в Италия
Гатузо се уплаши от Северна Ирландия: Силни са!
Мистериозният чар на Скорпиона: от звездната карта до игралната маса
3 звезди разкриват кое ваше желание скоро ще се сбъдне
Пълна зала и дълги аплодисменти на премиерата на „Оставам за малко“
6 знака, че някой е нещастен
Black Week стартира в Практикер
Тенденции в офис пространствата: новата роля на ергономичния комфорт
От 1 януари влизат в сила нови правила за изписване на валутните табла в страната
Ето кога ще дойде снегът в България
Комплексът KУБ КАБАКУМ получи Акт 15: инвеститорът започна предаването на ключовете
В Монца, Италия, беше открит барелеф на българския национален герой Васил Левски
Заради двата допълнителни почивни дни бизнесът ще загуби 700 хил. лева
И за утре е обявен жълт код за силен вятър във Варна
Учени откриха специален тип имунни клетки, които забавят стареенето
Протуберанс, 80 пъти по-голям от Земята, се откъсна от Слънцето
На Марс е открита скала от друга част на Слънчевата система
В недрата на Земята са открити загадъчни гигантски аномалии
Как галактиката Андромеда поглъща своите съседи
НАСА показа снимка на 3I/ATLAS от марсианската камера HiRISE (видео)