IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Летният сезон е на загуба, но спадъте е 15%, а не очакваните 30

Намалението на цените през август – грешка или не?

Снимка: Булфото, архив

Снимка: Булфото, архив

Сезонът по Южното Черноморие закъсня тази година, но август със сигурност ще компенсира част от по-слабите месеци до момента.

Хотелиери твърдят, че заетостта на базата в Слънчев бряг сега е достигнала 95-100%.

Намалените цени на туристическите пакети са една от причините за ръста на туристи, който се наблюдава.

"Една голяма част от колегите дадоха намаления. Това се наложи, защото сезонът закъсня, а и изоставането беше около 30 %. Давайки намаления, компенсирахме част от загубите, но в крайна сметка колегите споделят, че ще завършат сезона с минус 10 – 15 %"., обясни председателят на сдружението "Клуб на хотелиера" Диана Колчева.

Председателят на Регионалната туристическа камара Иван Иванов призна, че около 220-250 хил. по-малко чуждестранни граждани са избрали България това лято за почивка.

"Няма да реализираме между 220 и 250 млн. Евро…", допълни той.

Според него намаляването на цените на хотелите е "фатална грешка".

"На 15-и юли да намалиш цената на пакета с 15, 20, 25-30%. Фаталната грешка се крие в следващото договаряне на сезон 2020 г. Ще можем ли да договорим цените на 2019, ще можем ли да покрием инфлацията от 3 до 5%?!", коментира Иванов.

Според него "преди всичко паниката, че хотелът е празен" е принудила хотелиерите да намалят цените.
Даниела Стоева, председател на Асоциацията на българските туроператори,  също смята, че намаляването на цените на хотелите в най-активния месец от сезона е грешка.

Според нея трябва по-задълбочено да се търсят причините за спада на туристи.

"Основното нещо, което е проблем, е, че ние нямаме ясно дефиниран туристически продукт на общия ни туризъм. Продуктът ни е смесен – има локации, в които има семеен вид туризъм, има парти туризъм. Всеки от тези видове туризъм има своята клиентела и своето място на нашето Черноморие, но трябва да има по-добра дефинираност на продукта. Именно затова търсенето на морския туристически продукт изключително силно се влияе от международната пазарна конюнктура, което в момента не е в наша полза", каза Стоева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата