IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Магистралите са приоритет, инак ще си кърпим во веки веков!

Нямало пари за ремонти на третокласните пътища у нас

Дупката на пътя за с. Езерово Снимка: Impact Press Group

Дупката на пътя за с. Езерово Снимка: Impact Press Group

Строителството на нови пътища и магистрали сега е приоритет. Ако те не се направят, ще си кърпим во веки веков. Това каза пред bTV управителят на агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров. 

Причината е товарният трафик, който разваля пътищата, сега се движи хаотично – по селски участъци и места с по-малко трафик. Искаме този трафик да го качим на магистралите, разясни Лазаров.

Той обясни с липса на финансов ресурс невъзможността на агенцията да ремонтира третокласните пътища в страната, където заради дупки или други неизправности на пътната настилка се стига до катастрофи.

Подобен е случаят с пътя за варненското село Езерово, където преди дни при тежък инцидент загинаха две жени, а трета е в болница. Въпреки че АПИ излезе със становище, че смятаната за отговорна голяма дупка на платното не може да бъде категорично определена за виновника зад катастрофата, Лазаров коментира, че „голяма част от пътната мрежа у нас за съжаление е в такова състояние, а усилията са за подобряване”.

„Още декември е възложено да бъде изкърпен пътят. Но заради падналия сняг нямаше как това да стане, заложен е този път за рехабилитация тази година. Става въпрос за третокласен път, който не е виждал ремонт повече от 30 години”, добави управителят на пътната агенция.

По думите му за „изкърпване” на цялата пътна мрежа в България са необходими 1 милиард лева, а приходът от винетни стикери възлиза на едва 205 млн. лева.

„50 млн. лева е само зимното поддържане, 20 млн. е издръжката на цялата система – основни и аварийни ремонти, 50 млн. остават за кърпене, а трябва общо 1 милиард, няма как да станат нещата с магическа пръчица”, каза още Лазаров.

Според пътния експерт наистина има разлика между новата и старата част на АМ „Тракия”, но за реабилитирането на старата няма пари. „70 млн. лева струва рехабилитацията на тези 70 км, но бюджетът ни беше отказан в НС миналата година. Затова парите няма да стигнат и за още около 45 км стари участъци от АМ „Хемус”, които са както на територията на Варна и Шумен, така и на София”.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата