Той уточни, че това е била една от основните теми, разгледани по време на приключилата в четвъртък в Дъблин, Ирландия, 90-та сесия на Съвета на министрите на Европейската конференция на министрите на транспорта (ЕКМТ).
Петър Мутафчиев посочи, че Агенцията за хората с увреждания е предприела действия в тази насока, но те не са достатъчни. В целите на програмата е предвидено изграждането на съответните съоръжения в железопътните гари и в Пловдив, Варна и Бургас, както и на летищата.
Програмата ще се осъществява със средства на Агенцията за хората с увреждания и с пари от фондовете, които подпомагат инвалидите у нас.
Ще направим всичко възможно да осигурим нормален достъп на инвалидите до работните им места, каза още министър Мутафчиев.
Това ще стане с помощта на таксиметрови коли, които ще превозват хората с увреждания срещу осигурени от Агенцията за хората с увреждания талони за пътуване. Таксиметрови услуги срещу такива талони ще могат да ползват само работещите инвалиди, отбеляза министър Мутафчиев.
Той каза, че още през 2003 г. министрите от ЕКМТ и Асоциацията за обществен транспорт са одобрили серия от общи препоръки за съвместни действия на властите и всички оператори в сферата, насочени към осигуряване на по-добра достъпност в системата на обществения транспорт. Препоръките към страните са били със срок от пет до 10 години, освен за създаване на необходимите условия за придвижване на хората с увреждания, в зависимост от спецификата на заболяването им, и за обучение на служителите в обществения транспорт, както и за промени в законодателството, свързани с тази група хора.
Тази година България разработва и дългосрочна стратегия за подобряване на безопасността на движението за периода 2007-2010 г., която ще бъде внесена за одобрение в Министерския съвет.
След 1990 г. броят на загиналите при пътно-транспортни произшествия у нас е значително намален - от 1567 на 957 през 2005 г., или с около 40 на сто, информираха от транспортното министерство. Според доклада на ЕКМТ България е достигнала средно ниво по показателя "загинали на 100 000 души", оставяйки зад себе си страни-членки на ЕС.
Проблемът обаче е, че на този етап нямаме централизиран фонд за пътна безопасност. Петър Мутафчиев съобщи, че се предвижда промяна в Закона за пътищата, с която да се създаде фонд Републиканска пътна инфраструктура.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.